Sephora inwestuje w centrum dystrybucji


Ruszył nowy projekt logistyczny sieci perfumerii Sephora – Regionalne Centrum Dystrybucji. Łączy obsługę zamówień i magazynowanie obu kanałów dystrybucji firmy – stacjonarnych perfumerii oraz sklepu on-line. Nowe centrum docelowo obsługiwać ma nie tylko rynek polski, ale też inne rynki w regionie, na których obecna jest Sephora.
Sephora w Polsce pracowała dotąd w oparciu o model tzw. dostaw bezpośrednich. Zamówienia były dostarczane przez poszczególnych dostawców bezpośrednio do perfumerii. Nowy, wysoce zautomatyzowany proces dostaw pozwoli ograniczyć czas pracowników perfumerii związanych z obsługą dostaw aż o 60 proc.
- Chcemy, aby konsultantki naszych perfumerii wykorzystywały swoje kluczowe kompetencje i jeszcze silniej skupiały się na potrzebach klientów – mówi Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska. – Nowy model umożliwia nam skrócenie czasu dostawy do perfumerii, zwiększenie naszej elastyczności w reagowaniu na zachowania klienta oraz podniesienie poziomu serwisu logistycznego i minimalizację braków produktów. Istotne efektem jest również pozytywny wpływ na środowisko – zmniejszymy o ponad 50 proc. ilość wykorzystywanych samochodów w transporcie oraz w ok. 80 proc. zużycie papierowych opakowań zastępując je opakowaniami zwrotnymi – dodaje.
Nowy model magazynowania i dystrybucji opiera się na zautomatyzowaniu większości procesu. System magazynowy połączony z systemem SAP decyduje o rodzaju i ilości produktów dodawanych do opakowań podzielonych kategoriami odpowiadającymi rozkładowi ekspozycji w perfumeriach Sephora.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.