PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Skala wzrostu e-commerce jest ogromna. Jak korzysta na tym rynek magazynowo-logistyczny?

Fot. Shutterstock, PopTika
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 wrz 2019 10:00

Każdego dnia w Polsce powstaje 20 sklepów internetowych. Na ile mniejsze podmioty mają szansę stać się dużymi graczami na rynku e-commerce i stymulować popyt na powierzchnię magazynową? A może karty już zostały rozdane i dalsze wzrostu wolumenu będą zależeć głównie od rozwoju biznesu dużych graczy? - pytał podczas Property Forum 2019 Kamil Szymański, dyrektor działu powierzchni magazynowych i przemysłowych, Savills.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 wrz 2019 10:00

Co roku w Polsce sektor e-commerce rośnie o ponad 18 proc. i jest już warty ponad 50 mld zł. Rynek magazynowo-logistyczny tylko na tym korzysta. O możliwościach i specyfice rozwoju e-commerce w magazynach dyskutowaliśmy podczas sesji "Magazyny nowym miejscem dla handlu" w trakcie Property Forum 2019.

- E-commerce rozwija się m.in. dzięki transgraniczności – mówił Tomasz Lubowiecki, prezes zarządu, 7R SA. – Nasze inwestycje magazynowe mogą być i są w dużej mierze realizowane dla globalnych graczy i nie zależą od tendencji na polskim rynku handlowym, ale od sytuacji na rynku europejskim, a nawet światowym.

Piotr Bzowski, Leasing & Development Director P3 Logistic Parks zwraca uwagę na twarde dane. – Jak pokazują statystyki, w Polsce udział e-commerce na rynku magazynowym wynosi zaledwie 10 proc. podczas gdy np. udział firm logistycznych wynosi ok. 40-50 proc, a retailu – ok. 25 proc. To na co warto zwrócić uwagę, to niesamowite wzrosty. Kategoria, która 6 lat temu właściwie nie istniała, dziś zajmuje ok. 2 mln mkw. powierzchni magazynowej.

- Z naszego punktu widzenia skala wzrostu e-commerce jest ogromna - mówił Hubert Walczak, dyrektor działu fulfillment, InPost SA. - W 2018 roku przez InPost przeszło prawie 80 mln paczek. Rośniemy prawie o 60 proc. rok do roku, a mimo to uważam, że e-commerce w Polsce wciąż raczkuje. Trzeba przygotować się na „pik” – przekonywał i zapewnił, że InPost planuje już działania na rok 2022.

Polski e-commerce ma jednak wiele do nadrobienia - zajmuje obecnie zaledwie 2 proc. udziałów w całym rynku europejskim, którego wartość szacuje się na 602 miliardów euro. Według ekspertów nasz rodzimy e-handel czekają kolejne wzrosty, jednak trudno dziś określić kierunki, w jakich rynek ewaluował – To zależy od konsumentów i ich preferencji – twierdził Piotr Dopierała, dyrektor ds. logistyki LPP SA.  – Musimy być gotowi na różne rozwiązania; powinniśmy być elastyczni – podkreślił i wskazał na duże zróżnicowanie struktury rynku e-commerce. – Z jednej strony mamy do czynienia z dużą liczbą małych podmiotów, bo bariera wejścia wciąż jest niska, z drugiej strony dynamicznie rośnie grupa dużych graczy, którzy determinują warunki na rynku. Konkurowanie jest i będzie trudne, a rosnące koszty prowadzenia biznesu będą miały duży wpływ na efektywność kanału e-commerce – mówił.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • filon 2019-10-02 11:24:15
    Akurat LPP zalicza z każdym kwartałem ogromny progres w sprzedaży online. Są w czołówce Polski jeśli nie całej Europy w kwestii wzrostu ecommerce.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.228.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.