Skrzyżowanie autostrad A1 i A2 może stać się centralnym magazynem kraju
Dzięki skrzyżowaniu autostrad A1 i A2 oraz nowej trasie S8 okolice Łodzi mają szansę stać się ulubioną lokalizacją deweloperów budujących centra magazynowo-logistyczne. Dziś tym w regionie funkcjonuje 14 parków magazynowych skoncentrowanych w okolicy Łodzi, Strykowa i Piotrkowa Trybunalskiego - czytamy w Rzeczpospolitej.
Jest to trzeci największy rynek magazynowy w Polsce, po Warszawie i Górnym Śląsku. Obecnie nie brakuje tu pustostanów, ale zdaniem ekspertów ten rynek może zdeklasować konkurencję, gdy zostaną oddane do użytku odcinki przebiegających tam autostrad.
Paulina Dziubińska-Fulek, konsultant w firmie Jones Lang LaSalle podkreśla w rozmowie z dziennikarzami Rzeczpospolitej, że jej firma otrzymuje już więcej zapytań o dobrze przygotowane pod funkcję magazynową tereny inwestycyjne. - Ilość dostępnych gruntów także jest gwarantem stabilizacji cen na rozsądnym poziomie - uważa konsultantka z Jones Lang LaSalle.
Podobnego zdania jest Grzegorz Paluch, dyrektor działu powierzchni logistycznych i przemysłowych w firmie Colliers International. Podkreśla na łamach Rzeczpospolitej, że firmy obsługujące rynek Warszawy czy północnej części kraju chętnie będą lokalizowały swoje magazyny w Strykowie na skrzyżowaniu A1 i A2. Piotrków z kolei, mający dobre połączenie dzięki nowej trasie S8, może być ciekawym rozwiązaniem dla poszukujących powierzchni między Warszawa a Śląskiem.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.