PARTNERZY PORTALU


Certyfikat Zielony Sklep dla Tchibo.pl

Certyfikat Zielony Sklep dla Tchibo.pl
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 28 kwi 2014 13:26

E-sklep Tchibo.pl zdobył Certyfikat Zielony Sklep przyznawany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Certyfikat ma być potwierdzeniem, że działa on w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego, a w swojej działalności uwzględnia zasady społecznej odpowiedzialności.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 28 kwi 2014 13:26
Sklep Tchibo.pl to jeden z dziesięciu największych sklepów internetowych w Polsce pod względem liczby użytkowników. Zgodnie z konceptem biznesowym Tchibo, oferuje klientom połączenie zmieniających się co tydzień, tematycznych kolekcji produktów oraz kawę i pełną ofertę ekspresów ciśnieniowych Cafissimo.

Tchibo zdecydowało się dobrowolnie poddać niezależnej, eksperckiej weryfikacji swoje praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w odniesieniu do sklepu internetowego. W wyniku audytu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska e-sklep Tchibo.pl otrzymał pierwszy (najwyższy) stopień certyfikatu, co jest potwierdzeniem, że w najwyższym stopniu spełnia wszystkie wytyczne określone w certyfikacie. Certyfikat został przyznany na okres dwóch lat. - Zrównoważony rozwój jest integralną częścią długoterminowej strategii biznesowej Tchibo. Mocno wierzymy, że nasz przyszły sukces komercyjny będzie w dużej mierze zależał od zrównoważonej polityki firmy - wyjaśnia Ewelina Wasilewska, kierownik ds. odpowiedzialności biznesu w Tchibo Warszawa. - Decyzja o weryfikacji naszych praktyk w sklepie internetowym przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska była naturalną konsekwencją przyjętego przez nas podejścia.

Certyfikat Zielony Sklep jest pierwszym w Polsce ekocertyfikatem dla handlu detalicznego. Jego celem jest promowanie zasad zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu wśród polskich przedsiębiorców z branży handlowo-usługowej i wśród polskich konsumentów. Kryteria certyfikatu zostały opracowane na kanwie międzynarodowych standardów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu ISO 26000 i zasad raportowania zrównoważonego rozwoju Global Reporting Initiative (GRI). Odnoszą się do siedmiu obszarów: ład organizacyjny, prawa człowieka, relacje z pracownikami, środowisko, uczciwe praktyki rynkowe, relacje z konsumentami, zaangażowanie społeczne i rozwój. Kluczowym obszarem jest sprawdzenie wpływu sklepu na środowisko naturalne.

Aby otrzymać Certyfikat, firma musi się poddać szczegółowemu audytowi środowiskowemu, przeprowadzanemu przez akredytowanego audytora Fundacji. Certyfikat przyznawany jest przez Komisję ds. certyfikatu na podstawie wyników audytu na okres dwóch lat. System certyfikacji jest trójstopniowy; w zależności od poziomu spełnienia kryteriów fakultatywnych, firma może otrzymać trzeci, drugi lub pierwszy (najwyższy) stopień certyfikatu. Po okresie dwóch lat konieczne jest ponowne poddanie się procesowi weryfikacji. Nad prawidłowym funkcjonowaniem Certyfikatu Zielony Sklep czuwa Kapituła Certyfikatu - niezależny organ doradczy, którego zadaniem jest udział w rozwoju systemu certyfikacji oraz nadzór nad pracą Komisji ds. Certyfikatu. W skład Kapituły wchodzą przedstawiciele wiodących w Polsce instytucji działających w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu, handlu detalicznego oraz ochrony środowiska. Więcej o certyfikacie na stronie Fundacji Partnerstwo dla Środowiska: www.fpds.pl. Również sklepy stacjonarne Tchibo mają Certyfikat Zielony Sklep przyznany im w 2012 roku.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.247.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!