PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Biura to już nie tylko estetyka i funkcjonalność

Biura to już nie tylko estetyka i funkcjonalność
Małgorzata Grzyb, Head of Architecture and Design Department Interbiuro
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 01 paź 2020 11:01

Nowa, pandemiczna sytuacja, w której obecnie znalazły się firmy i pracownicy, wymusza zmianę podejścia do organizacji i projektowania miejsc pracy. - Staliśmy się bardziej świadomi roli, jaką odgrywa w naszej pracy środowisko.Nie tylko estetyka i funkcjonalność, ale także bezpieczeństwo pracy odgrywa ważną rolę w projektowaniu przestrzeni - mówi dla PropertyNews.pl Małgorzata Grzyb, Head of Architecture and Design Department Interbiuro.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 01 paź 2020 11:01

Zadaniem pracodawcy jest stworzenie pracownikom takich miejsce pracy, w których czują się komfortowo, pewnie i nie są narażeni na patogeny, które zagrażają ich zdrowiu.

- Dużą rolę w zmianie podejścia do miejsca pracy odegrał lockdown i zamknięcie ludzi w domach. Zostaliśmy zmuszeni do przeorganizowania dotychczasowego stylu pracy i okazało się, że w wielu przypadkach odpowiada nam również i ta forma działania – często nawet skuteczniejszego, jeśli nie jesteśmy narażeni na różnego typu „rozpraszacze” i potrafimy być zdyscyplinowani - mówi Małgorzata Grzyb, Head of Architecture and Design Department Interbiuro. - Wiele firm w organizacji pracy swojego zespołu będzie wykorzystywało nowe doświadczenia związane z home office - dodaje.

Jak wyjaśnia, pracownicy są przypisywani do trzech grup: dwie grupy, które wymiennie pracują tydzień w siedzibie firmy i tydzień w domu. Trzecia grupa to osoby szczególnie wrażliwe i zagrożone, więc pracują zdalnie. Zespołom, które działają w siedzibie firmy zapewnia się bezpieczne warunki do pracy. W pierwszej kolejności  zabezpieczenia higieniczne: koncentracja na sterylności, dezynfekcja rąk i jonizacja powietrza.

- Inne działania, które podejmują firmy to rearanżacja przestrzeni pracy. Silna koncentracja na elastycznym modelu pracy, przearanżowanie biurek, stanowisk pracy czy miejsc spotkań, aby zachować bezpieczne odległości. Niektóre firmy wymagają 2-metrowego dystansu – inne 1,5 m - wymienia Małgorzata Grzyb. - Na powierzchni typu open space stosuje się dodatkowe przegrody optyczne i akustyczne, które oddzielają pracowników i zespoły np. agile - wyjaśnia.

Producenci wyposażenia biurowego prześcigają się w nowych projektach stanowisk pracy, mebli, które zapewniają izolację osób i co ważne, wpływają także na lepszy komfort pracy.

- Dla projektantów istotne jest wyznaczenie drogowskazów, aby ułatwić pracownikom i zespołom korzystanie z różnych typów przestrzeni uwzględniających dystans społeczny oraz możliwość bezpiecznej komunikacji. W przypadku zdalnego miejsca pracy umiejętność kreatywnego wykorzystania powierzchni jest bezcenna - dodaje Head of Architecture and Design Department Interbiuro.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.210.201.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!