PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Koniunktura znów zachęca do budowania - wywiad z Magdaleną Szulc, dyr. Segro Poland

Koniunktura znów zachęca do budowania - wywiad z Magdaleną Szulc, dyr. Segro Poland
  • Autor: Wnp.pl (Piotr Stefaniak)
  • Dodano: 16 wrz 2011 13:11

Na polskim rynku nieruchomości logistyczno-magazynowych wciąż królują obiekty wielkopowierzchniowe. Coraz wyraźniej widać jednak nowy trend - projekty typu Small Unit Business. O planach deweloperskich, sytuacji na rynku i nowych obszarach inwestowania opowiada Magdalena Szulc, dyrektor Segro na Europę Centralną.

  • Autor: Wnp.pl (Piotr Stefaniak)
  • Dodano: 16 wrz 2011 13:11

Jaka jest pozycja Segro na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce?

Zaczęliśmy działalność w Polsce 5 lat temu. Dzięki starannie opracowanej strategii rozwoju oraz znaczącym nakładom inwestycyjnym, w szybkim tempie uzyskaliśmy trzecie miejsce wśród deweloperów oferujących nieruchomości przemysłowe, mając obecnie w portfelu prawie 500 tys. mkw. powierzchni magazynowych.

Jednak dla nas nie jest najważniejszy udział w rynku, lecz oferowanie dobrych produktów i pozyskiwanie dobrych klientów.

Co to oznacza?

Nie podejmujemy się realizacji projektów „za wszelką cenę" i w każdej lokalizacji, jeżeli są one mało atrakcyjne ekonomiczne. Segro jest deweloperem selektywnym, który uważnie dobiera swoje inwestycje.

Od czego zależy wybór - od poziomu rentowności najmu obiektu?

Inwestowanie w nieruchomości, także przemysłowe, to kombinacja wielu elementów. Jednym z uwarunkowań jest np. dostępność finansowania. Ponadto musimy liczyć się z faktem, że pewnego dnia będziemy sprzedawać część naszego portfela, a instytucje finansowe i fundusze są zainteresowane raczej wyłącznie dobrymi inwestycjami.

Czy koniunktura rynkowa zachęca do budowania nowych hal w Polsce?

Już tak. Jeszcze kilka miesięcy temu wskaźniki pustostanów utrzymywały się na wysokim poziomie. Ostatnio zmalały one średnio do 13 procent na poziomie kraju, ale statystyka uwzględnia np. kłopoty z wynajęciem powierzchni w Szczecinie i w okolicach Warszawy przez jednego z deweloperów. Dla porównania, nasz wskaźnik pustostanów to ok. 3 proc.

To chyba też niedobrze, bo nie ma rezerw...

Dysponujemy jeszcze rezerwami, a ponadto jesteśmy przygotowani, żeby w ciągu najbliższych miesięcy rozszerzyć ofertę powierzchni magazynowych w większości naszych lokalizacji.

Jakie inwestycje planujecie?

Rozpoczęliśmy budowę dwóch hal logistycznych w Tychach, jednej o powierzchni 16 tys. mkw., drugiej o powierzchni 20 tys. Dodatkowo w Gliwicach, w Tulipan Parku, kończymy rozbudowę budynku o dodatkowe 20 tys. mkw. Planujemy też dwie nowe inwestycje: w Gliwicach na terenie SSE (rozpoczynamy tam realizację obiektu o powierzchni 31 tys. mkw.) oraz w Łodzi - o powierzchni 7 tys. mkw.

W budowę biurowców już nie inwestujecie?

Powierzchnie biurowe odgrywają istotna rolę w naszym portfelu w Europie Zachodniej. Na warszawskim Mokotowie zrealizowaliśmy budynek Tulipan House. Oczywiście, poszukujemy kolejnej dobrej działki pod biurowiec, ale w związku z niedawnymi zawirowaniami na europejskim rynku finansowym, proces ten jest rozłożony w czasie.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.252.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!