PARTNERZY PORTALU


Nasza marka odzieżowa jest bezkonkurencyjna - wywiad z prezesem Tesco Polska

Nasza marka odzieżowa jest bezkonkurencyjna - wywiad z prezesem Tesco Polska
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Dodano: 08 maj 2012 14:57

Za 4-5 lat będziemy numerem dwa pod względem sprzedaży na polskim rynku tekstyliów. Pierwsza trójka to strategiczny cel dla naszej firmy, ale także kwestia moich osobistych ambicji - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes zarządu Tesco Polska.

Panie prezesie, naszą gospodarkę czeka trudny rok, PKB spadnie do 2,5-3 proc. Jak to się przełoży na sytuację w polskim handlu?

To, co już teraz widzimy, to zmniejszenie zakupów produktów żywnościowych. Choć liczba klientów w sklepach nie spada, to kupują mniej i rozważniej wybierają produkty.

Wydają pieniądze mądrzej, bo muszą je zachować na inne wydatki, m.in. na rosnące rachunki za energię, drożejące paliwa czy spłatę kredytów. Te zachowania na pewno będą miały wpływ na sytuację handlu w Polsce.

Inną bardzo istotną przeszkodą dla wzrostu obrotów w sklepach jest wysoka inflacja, która osiągnęła zabójczy poziom. Tak zwana "zdrowa" inflacja powinna się utrzymywać na poziomie 2 proc., wtedy pomaga wszystkim, w tym producentom i sieciom handlowym, zaś konsumenci nie obawiają się wzrostu cen.

Przy tak wysokiej inflacji jak obecnie, gdy ceny żywności - jak podaje firma Nielsen - wzrosły ok. 9 proc. r./r., konsumenci ograniczają wydatki, także dlatego, że bardzo mocno odczuwają rosnące ceny.

To będzie trudny rok?

Uważam, że w 2012 r. konsumpcja wewnętrzna nie będzie w stanie tak mocno napędzać polskiej gospodarki jak w latach poprzednich. Choć można wierzyć, że sytuacja będzie w miarę dobra do czerwca, a dokładnie do Euro 2012, w tym czasie będziemy widzieli większą sprzedaż np. telewizorów, ubrań czy niektórych kategorii żywności i napojów. Jeśli chodzi o handel, to choć możemy mówić o kolejnym "roku dyskontów" - ze względu na skalę, w jakiej działają - to jednak w tym formacie będzie widoczne zdecydowanie wolniejsze tempo wzrostu. Mam tu na myśli przede wszystkim niższy wzrost like for like.

Nowo otwarte sklepy pozwolą nadal uzyskać znaczny wzrost obrotów, ale i on nie będzie tak dynamiczny jak dotychczas.

Chociażby z tego powodu, że saturacja na rynku handlowym jest zupełnie inna niż np. 5 lat temu, kiedy otwierało się nowy sklep i on szybko zaczynał zarabiać. Dzisiaj już tak to nie wygląda.

Jak pana zdaniem rynek detaliczny może urosnąć w 2012 r.?

Powiem tak, jestem optymistą, gdy myślę o sieci Tesco. Wiem, że kierunek, który przyjęliśmy, czyli multiformatowość, jest właściwy. Widzę pozytywne efekty rewitalizacji hipermarketów i wprowadzenia konceptu Tesco Extra.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.184.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!