Pandemia bezpowrotnie zmieniła rynek gastronomiczny. Delivery stało się absolutnym must-have


Pandemia COVID-19 zrewolucjonizowała rynek gastronomiczny w Polsce. Restauracje musiały przystosować się do nowej sytuacji i szybko rozwinąć sektor delivery. Piotra Niemca, prezesa Gastromall Group zapytaliśmy o to, jak zmieniają się zachowania konsumentów i jak rozwija się w Polsce trend tzw. dark kitchen.
Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na rynek gastronomiczny w Polsce?
Piotr Niemiec: Pandemia, a wraz z nią kolejne lockdowny oraz limity nakładane na restauracje, bezpowrotnie zmieniły rynek gastronomiczny, ale też zachowania gości. Największa zmiana zaszła jeśli chodzi o dostawy jedzenia do domów. Przed pandemią opcja dostaw mogła być dodatkiem do biznesu, ale kiedy w marcu 2020 roku zostaliśmy zamknięci w domach z dnia na dzień, delivery stało się absolutnym must-have. Wiele restauracji nie było na to przygotowanych, a popyt był i nadal jest ogromny. O ile nie ma problemu z zamawianiem jedzenia do domu w centrum miasta, to są miejsca, gdzie ludzie po prostu nie mają wielkiego wyboru.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (86%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.