PARTNERZY PORTALU


Prezes Sfinksa: Chcemy wykorzystać potencjał naszych marek

Prezes Sfinksa: Chcemy wykorzystać potencjał naszych marek
  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Dodano: 09 cze 2011 09:56

DM Trigon, który oferuje akcje Sfinksa, oszacował, że o 250 lokali powiększy się ta sieć w ciągu najbliższych 5 lat. Jak zdradza prezes Mariola Krawiec-Rzeszotek, spółka Sfinks planuje rozwój w oparciu o m.in.: wykorzystanie potencjału sieci Wook, która ma doścignąć Sphinxa, otwarcia w formacie "express" oraz zmieniony model franczyzy, która zdominuje lokale własne.

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Dodano: 09 cze 2011 09:56
Niedawno zakomunikowano, że w ciągu najbliższych 5 lat planowane jest otwarcie 250 nowych restauracji ... Jak będzie to wyglądało w podziale na sieci?

Planowany rozwój w głównej mierze oparty jest o dwie wiodące marki - Sphinx oraz Wook oraz ich "szybsze" koncepty , tzw. "expressy". Obecnie naszym liderem pod względem liczby restauracji jest Sphinx, więc myślimy też o szerszej ekspansji Sphinx Express. Niedawno uruchomiliśmy trzy lokale tego typu.

Tymczasem widzimy duży potencjał sieci Wook. Od początku roku otworzyliśmy dwie restauracje tej marki, w tym największą - na miejscu kultowej restauracji W-Z w Poznaniu. I właśnie o ten brand opieramy w najbliższych latach dynamiczny rozwój - zarówno jeśli chodzi o pełnowymiarowe restauracje, jak i "expressy". Chcemy, by Wook doścignął restauracje Sphinx.

W jakich lokalizacjach będą powstawały nowe restauracje? Czy będą to mniejsze czy większe miasta, deptaki, galerie handlowe a może osiedla? Jak ocenia Pani dostępność lokali i rynek nieruchomości, czy już „otrząsnął się" po kryzysie?

Poprzez to, że mamy dwa brandy i cztery koncepty, które skrojone są na różne powierzchnie, praktycznie jesteśmy w stanie opanować wiele różnych lokalizacji. W mniejszych centrach handlowych będziemy starać się uruchamiać „expressy", pełnowymiarowe restauracje - w dużych galeriach oraz w lokalizacjach miejskich.

Moim zdaniem jest jeszcze spory potencjał w dużych miastach. I tak w Warszawie czy Wrocławiu prowadzimy po jednej restauracji Wook, podczas gdy lokali Sphinx jest o wiele więcej i świetnie sobie radzą. Tu wykorzystamy potencjał sieci Wook. Dobierając lokalizacje w miastach będziemy brali pod uwagę charakterystykę ich mieszkańców, przekrój wiekowy czy potrzeby oraz styl życia.

W ostatnim czasie przybyło wiele nowych lokali, ponieważ - niezależnie od spowolnienia - firmy budowlane inwestowały. Kryzys wymusił też rotację i sporo restauracji czy nawet sieci przestało istnieć. Tę lukę można zagospodarować. Ponadto miasta sporo zyskały na dotacjach unijnych i już widać odrestaurowane starówki i rynki, przy których pojawiły się nowe możliwości otwarć restauracji. To wywołało odpływ klientów z galerii na rzecz tych wyremontowanych deptaków. Tam przenosi się życie miejskie. Powoli zmniejsza się też boom na galerie.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.143.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!