PARTNERZY PORTALU


W handlu postępować będzie konsolidacja - wywiad z Luisem Amaralem

W handlu postępować będzie konsolidacja - wywiad z Luisem Amaralem
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Dodano: 06 maj 2014 15:55

W sektorze handlu w Polsce w perspektywie kolejnych lat postępować będzie konsolidacja. Rok 2013 był ciężki dla całego polskiego handlu, ale sektorem wygranym był handel tradycyjny. Początek roku 2014 dla handlu tradycyjnego jest zaś zdecydowanie lepszy niż początek 2013 - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Luis Amaral, prezes i główny udziałowiec giełdowej Grupy Eurocash.

- Uważam, że postępować będzie konsolidacja - to jest nieuniknione. Dziś segmentem, który nadal rośnie najmocniej, są dyskonty, ale na drugim miejscu jest handel tradycyjny. Hipermarkety, podobnie jak duże sieci supermarketów, od kilku lat mają spore problemy i ich sprzedaż spada - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Luis Amaral.

- Jeszcze dwa lata temu różnica, jeśli chodzi o tempo wzrostu dyskontów i handlu tradycyjnego była znacząca. Dyskonty rosły w tempie ok. 20 proc. rocznie, a handel tradycyjny 3-4 proc. Obecnie jest to odpowiednio 3-4 proc. oraz 1-2 proc., a więc różnica ta zmniejszyła się. Dlatego uważam, że Polska jest jednym z niewielu krajów w Europie, gdzie handel tradycyjny naprawdę stał się sektorem wygranym - dodaje.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!