Jak pokazuje Ogólnopolskie Badanie Świadomości Autyzmu przeprowadzone przez fundację JiM nawet 83 proc. Polaków nie potrafi odpowiedzieć na pytanie czym jest autyzm. Brak zrozumienia skutkuje ocenianiem, stygmatyzacją, odrzuceniem. W celu zwrócenia uwagi na osoby autystyczne i ich potrzeby, iluminacja frontowej elewacji hotelu we wtorkowy wieczór przybrała kolor niebieski.

Autyzm to odmienny od typowego sposób rozwoju człowieka, objawiający się różnicami w sposobie komunikacji, nawiązywania relacji, wyrażania emocji, uczenia się. Osoby z autyzmem często odczuwają nadwrażliwość na otaczające bodźce – światło, zapach, dźwięk. Intensywne oddziaływanie bodźców może powodować agresję lub autoagresję. Dlatego funkcjonowanie w przestrzeni publicznej jest dla nich trudniejsze.

– Symboliczne wsparcie w postaci podświetlenia fasady DoubleTree by Hilton Łódź na niebiesko ma znaczenie w świetle budowania świadomości społecznej. Wierzymy, że aby zmienić świat dla osób z autyzmem, wystarczy zrozumieć trudności, z którymi się zmagają – podkreśla Paulina Kaczmarek z Fundacji JiM.

W tym roku kampania społeczna jest organizowana pod hasłem „Autyzm. Wystarczy zrozumieć”.

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl