PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Białystok już nie będzie "wschodzący"

Białystok już nie będzie "wschodzący"
Białystok, Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 28 wrz 2020 14:04

Po 11 latach ze znaku graficznego miasta Białystok zniknie określenie "wschodzący" - zdecydowali w poniedziałek miejscy radni. Magistrat tłumaczy konieczność zmiany przede wszystkim tym, że efekt promocyjny dotychczasowej symboliki został już osiągnięty, a obecne trendy mówią o skuteczności jak najprostszego przekazu.

Obecne logo miasta, czyli kontur połówki żółto-czerwonego słońca i hasło "Wschodzący Białystok", obowiązuje od 2009 roku w działaniach promocyjnych, wykorzystywane jest też np. na różnych gadżetach związanych z Białymstokiem.

"Wówczas narracja dotycząca naszego miasta mówiła o ośrodku rozwijającym się, wschodzącym, nadrabiającym zaległości. To co proponujemy stanowi istotny, symboliczny, pozytywny przekaz o tym, że zakończył się pewien etap, natomiast widzimy nasze miasto już jako takie, które osiągnęło pewien etap rozwoju, jest również doceniane na terenie całej Polski" - mówiła, prezentując projekt zmian, Edyta Mozyrska - dyrektor Departamentu Kultury, Promocji i Sportu białostockiego magistratu.

Jak powiedziała, obecnie w wizualizacji graficznej odchodzi się od stosowania dodatkowych określeń, a "im przekaz jest mniej skomplikowany, tym jest bardziej skuteczny"; powoływała się na logotypy innych dużych polskich miast, zrzeszonych w Unii Metropolii Polskich.

Projekt wywołał dyskusję na sesji.

Radni opozycyjnego klubu PiS m.in. argumentowali, że etap "wschodzącego" Białegostoku jeszcze się nie skończył. "Białystok nadal jest, mam nadzieję, na równi wznoszącej, wszyscy cieszymy się jak wizualnie wygląda (...), ale wydaje mi się, że nie zakończyliśmy tego etapu" - mówił radny Sebastian Putra. Wskazywał na brak w mieście hali widowiskowo-sportowej, lotniska (jest pas startowy dla małych samolotów), "pływalni z prawdziwego zdarzenia".

"My dalej jesteśmy wschodzącym Białymstokiem i pytanie, czy warto w tym momencie to zmieniać, bez przyjęcia jakiejkolwiek strategii. Marnujemy potencjał na stworzenie czegoś naprawdę nowego (...)" - mówił Putra. Zmianę określił mianem "liftingu"; pytał, jaki jest cel marketingowy tej zmiany. "Uważam, że z tego przymiotnika nie należy rezygnować. Nie widzę logicznego uzasadnienia, po co usuwać +wschodzący+, skoro należałoby się jeszcze o parę poziomów podnieść" - mówił innych radny PiS Paweł Myszkowski; pytał o moment podejmowanej zmiany i jej konieczność.

Przewodniczący klubu radnych PiS Henryk Dębowski apelował o wycofanie projektu z poniedziałkowej sesji. "To nie jest czas i pora (...). Czy to jest sprawa istotna z punktu widzenia mieszkańców Białegostoku? (...). Powinniśmy się zastanowić, jaka będzie alternatywa dla +wschodzącego Białegostoku+, powinny się odbyć konsultacje społeczne w tej sprawie" - mówił, wspominając o konieczności profesjonalnych badań marketingowych.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.1.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!