Zachowane zostały dwa pasy ruchu dla samochodów, natomiast zlikwidowany został nieużywany pas awaryjny, a odzyskane w ten sposób miejsce przeznaczono na chodnik i drogę rowerową. Zbudowano też nowe schody.
Budowa wiaduktu sierpnia zeszłego roku, ale okresowo prace były wstrzymane ze względu na zwiększone przewozy koleją węgla w okresie grzewczym. Obiekt powstawał praktycznie od nowa nad torami dwóch linii kolejowych: Bydgoszcz-Kutno oraz biegnącej równolegle na tym odcinku magistrali węglowej.
Przy budowie wiaduktu podobnie, jak w przypadku bliźniaczego obiektu z dwoma pasami ruchu w przeciwnym kierunku, zastosowano konstrukcję łukową pozwalającą na zwiększone obciążenia. Zamontowano łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe.
Ze względu na prace wykończeniowe m.in. przy nasypach, jeszcze przez miesiąc zamknięty będzie przejazd pod wiaduktem prowadzący na Osiedle Leśne. Przewidziano też, że w obrębie inwestycji zasadzonych zostanie ponad 200 drzew.
Wykonawcą przebudowy wiaduktu był Mostostal Kielce, a inwestycja kosztowała prawie 29 mln zł. Obiekt objęty jest 15-letnią gwarancją.
Pierwotnie wiadukty na ul. Armii Krajowej zostały oddane w 1984 r. Jednak z upływem lat ich stan techniczny znacznie się pogorszył. Nie spełniały też współczesnych norm technicznych stawianym obiektom na drogach o dużym natężeniu ruchu. Zdecydowano więc o ich gruntownej przebudowie. W latach 2019-2020 został przebudowany wiadukt po wschodniej stronie trasy.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl


Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze