PARTNERZY PORTALU

Eksport chińskiego przemysłu tekstylnego zdecydowanie spowolnił

  • Autor: PAP
  • Dodano: 07 lut 2013 13:15

2012 był najgorszym rokiem od 20 lat, porównywalnym tylko z kryzysowym 2009, dla eksportu chińskiego przemysłu tekstylnego. Jedynym ratunkiem dla branży jest, zdaniem ekspertów, zmiana orientacji na wewnętrzny.

Chińska Państwowa Rada Przemysłu Tekstylnego i Odzieżowego (CPRPTO) ogłosiła, że w 2012 r. eksport branży wzrósł o 3 proc. i osiągnął wartość 260 mld dolarów, ale mimo tego wzrostu drastycznie spadły zyski producentów, ponieważ znacznie zwiększyły się koszty pracy i ceny bawełny.

W ciągu pierwszych 11 miesięcy 2012 r. obroty przemysłu tekstylnego wyniosły 5224 mld juanów (840 mld dolarów), co stanowi wzrost o 11,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, ale jest to dynamika dużo niższa od średniej z ostatnich dwóch dekad, kiedy to wzrost utrzymywał się na poziomie 20 proc.

Gao Yong, zastępca dyrektora CPRRPTO uważa, że w 2013 r. sytuacja nie ulegnie większej poprawie i dla ratowania przedsiębiorstw należy skonsolidować przedsiębiorstwa, unowocześnić technologię i przeorientować produkcje na rynek wewnętrzny.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wielkim problemem branży jest rosnąca cena bawełny krajowej przy stale niskiej cenie tego surowca na rynkach światowych. Dlatego produkty chińskie przestały być konkurencyjne na rynku międzynarodowym, zwłaszcza, że koszty wytwarzania w Południowo-Wschodniej Azji są dużo niższe, niż w Chinach, powiedział Gao gazecie ogólnokrajowej Zhongguo Ribao.

W wyniku zastoju chińskie zapasy bawełny zwiększyły się w 2012 r. do 5,22 mln ton, co odpowiada trzykwartalnemu zapotrzebowaniu na ten surowiec, dodał Gao.

Według danych ze strony internetowej CPRRPTO, w 2013 r. ponad 80 proc. wyrobów bawełnianych producentów chińskich trafi na rynek krajowy.

Dyrektor Zhu Beina z Chińskiego Towarzystwa Tekstyliów Bawełnianych stwierdził, że trudności, jakie stanęły przed producentami w 2012 r. były bodźcem do dokonania licznych zmian modernizacyjnych, zarówno w zakresie technologii, jak i zarządzania, co przyczyniło się do poprawy wydajności produkcji.

Widocznie rośnie znaczenie chińskiego rynku wewnętrznego tekstyliów, który w ciągu pierwszych 11 miesięcy 2012 r. wzrósł o 18,2 proc., czyli znacznie więcej, niż średnia dla towarów konsumpcyjnych - a więc zdaniem Gao, rynek wewnętrzny jest w stanie zrekompensować straty z powody słabej koniunktury eksportowej.

Podobnego zdania jest Wang Tiankai, dyrektor CPRRPTO. Uważa on, że wraz z utratą konkurencyjności na rynkach zagranicznych producenci tekstyliów powinni skupić się na odbiorcy krajowym. Wymaga to przestawienia się na zupełnie inny system pracy, ponieważ inne są wymagania rynku wewnętrznego i przedsiębiorcy muszą to uwzględnić w swojej strategii rynkowej.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.252.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!