Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ma swoje logo

Prosta litera M, przedstawiona z dodatkowym kształtem mogącym kojarzyć się z sercem czy matematycznym znakiem większości, została nowym logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Jak poinformowała Kamila Rożnowska z zespołu prasowego urzędu metropolitalnego, rozstrzygnięto konkurs na projekt logotypu dla Metropolii, natomiast w poniedziałek wybór ten został zatwierdzony przez zarząd GZM oraz zaprezentowany podczas sesji zgromadzenia Metropolii. Zwyciężyła propozycja Atelier Szewski Paweł Miszewski.
Jak ocenił jeden z członków komisji konkursowej Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu, atutem wybranego znaku jest to, że może on "żyć", przybierając różne formy, w zależności od sytuacji i kontekstu, w którym ma zostać wykorzystany. "W zwycięskim logo najbardziej doceniam zaproponowane przez autora sposoby w jakie można je rozwinąć i przetworzyć. Ta otwartość tego logotypu wydaje mi się bardzo ważna" - zaznaczył Siuda.
"Wydaje mi się, że taki styl projektowania jest projektowaniem przyszłości. Tworzony jest pewien koncept, proces, który jest pewnym, skończonym, autorskim - w tym przypadku - znakiem graficznym. Ale z drugiej strony wciąż daje wiele możliwości interpretacyjnych, a także daje autorowi możliwość przeprojektowywania go w różne inne formy" - wyjaśnił Siuda.
"Jest w tym coś bardzo przyszłościowego, jest w tym coś z myślenia procesami, partycypacyjnego, myślenia otwartego, a nie zamkniętego, dającego wyłącznie jedną odpowiedź" - dodał juror.
Przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak zasygnalizował, że logo będzie używane w wielu kontekstach wynikających z dziedzin, którymi zajmuje się metropolia, jak transport publiczny, smart city czy ochrona środowiska. "Myślę, że w każdym z tych obszarów chcielibyśmy mieć dedykowaną identyfikację. Nasze logo musi przeobrażać się i zmieniać, aby opisywać te obszary. Zwycięski projekt daje takie możliwości" - uznał Karolczak.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła formalnie działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej specjalnie dla tego regionu - zrzesza 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkałych łącznie przez blisko 2,3 mln osób. Z mocy ustawy ma zajmować się m.in. transportem publicznym i planowaniem przestrzennym.
Dotąd w materiałach graficznych GZM posługiwała się różnymi wzorami zapisu swej nazwy. Podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach w maju br. reklamowała się dużą pomarańczową literą "M", w którą wpisano białymi wersalikami pełną nazwę "Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia". Przedstawiciele Metropolii akcentowali jednak, że było to rozwiązanie tymczasowe.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)
Odpowiedz-
0
0