PARTNERZY PORTALU


Katowice powalczą o inwestorów niestandardową promocją

  • Autor: PAP
  • Dodano: 13 cze 2012 13:27

Katowice, wciąż kojarzone w Polsce głównie z górnictwem, przemysłem i imprezami w "Spodku", zamierzają postawić na niestandardową, zaskakującą i intrygującą promocję pod hasłem "Centrum nowych form" - zakłada nowa miejska strategia w tej dziedzinie. Samorządowcy doszli do wniosku, że potrzebne jest ożywienie wizerunku miasta, a to wymaga nowych, niestandardowych działań. Priorytetem ma być promocja Katowic jako dobrego miejsca m.in. do inwestowania.

W środę zaprezentowano założenia nowej strategii promocji Katowic, stawiającej na eksponowanie bogatego dziedzictwa miasta i jego metropolitalnej skali, przy wykorzystaniu alternatywnych form przekazu i dotarcia do odbiorców. W najbliższych tygodniach strategia, obejmująca okres do 2020 r., będzie przedmiotem konsultacji społecznych. Później projektem zajmą się miejscy radni.

Symbolem graficznym stolicy regionu nie będzie już "Spodek", ale znane ze starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury serce, którego kolorystyka symbolicznie łączy przemysłowe korzenie oraz współczesną aktywność i wielobarwność miasta. Samorządowcy chcą budować jego wizerunek jako nowego europejskiego centrum alternatywnych, offowych, nowoczesnych trendów w kulturze, sztuce, edukacji, biznesie, a nawet w sporcie.

Twórcy strategii podkreślają też, że Katowice to centrum metropolii - miejsce spotkań mieszkańców całego regionu i europejskiego biznesu; miasto dumne ze swojego kulturowego i przemysłowego dziedzictwa.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Nowy, docelowy wizerunek Katowic to miasto inspirujące, modne, bogate, nowoczesne, zaskakujące, innowacyjne; atrakcyjne zwłaszcza dla ludzi młodych; otwarte na nowe trendy w biznesie, atrakcyjne miejsce do mieszkania i do pracy" - tłumaczył Wojciech Czyżewski z firmy uczestniczącej w stworzeniu nowej strategii.

Aby osiągnąć założone cele, miasto chce postawić na działania promocyjne w alternatywnej formie. Chodzi o wybór niestandardowych kanałów dotarcia, zaskakującą i nowoczesną warstwę wizualną oraz intrygujący przekaz. Adresatem tych działań będą głównie mieszkańcy aglomeracji śląskiej.

Stworzenie nowej strategii promocji poprzedzono badaniami, w których uczestniczyło ok. 3,5 tys. osób. Badania potwierdziły, że Katowice wciąż są stereotypowo kojarzone głównie z górnictwem, przemysłem, zanieczyszczeniem oraz wielkimi wydarzeniami organizowanymi w "Spodku". Miasto nie jest postrzegane jako dobre miejsce do mieszkania i spędzania wolnego czasu.

Największymi projektami promocyjnymi wpływającymi na wizerunek Katowic w ostatnich latach były starania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. (pod hasłem "Katowice - Miasto Ogrodów") oraz kampania "Miasto wielkich wydarzeń".

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • jurat 2012-09-24 15:40:40
    I to dobry przykład tego jak powinno się działać. Moja firma budowlana wykorzystała przede wszystkim podstawowe formy promocji. Mamy wpisy w serwisach branżowych takich jak Archiweb, a to naprawdę przynosi efekty oczekiwane. Niby jeden katalog, a już udało się w ten sposób zdobyć klientów. Tak więc nawet bez zbędnego kombinowania można wiele zdziałać.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.144.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!