PARTNERZY PORTALU


Lokalna gastronomia potrzebuje wsparcia. Firmy też mogą pomóc

Lokalna gastronomia potrzebuje wsparcia. Firmy też mogą pomóc
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 lis 2020 16:05

Istnieją branże, którym udaje się stawiać czoła kryzysowi, a obostrzenia nie są dla nich szczególnie dotkliwe. Jednak pandemia utrudnia życie większości przedsiębiorców. Jednymi z najbardziej poszkodowanych są właściciele obiektów gastronomicznych. W marcu zamknięcie lokali spowodowało spadek ich obrotów nawet o 80-90 proc. Rośnie więc rola lokalnych społeczności, które niejednokrotnie warunkują przetrwanie pobliskich restauracji.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 lis 2020 16:05

Zamknięcie lokali, czyli cios dla restauratorów

Rygorystyczne obostrzenia uderzały w gastronomię lawinowo. Skrócono godziny otwarcia lokali, zaostrzono wymogi sanitarne, co wiązało się między innymi z ograniczeniem liczby przyjmowanych gości, a także wzrostem kosztów stałych. Na aktualną kondycję branży gastronomicznej wpłynęła również zmiana zachowań konsumenckich. Według sondażu ARC Rynek i Opinia z czerwca 2020 r. aż 81 proc. ankietowanych w obliczu pandemii ograniczyło wizyty w restauracjach.

Nic jednak nie okazało się tak bolesnym ciosem dla rynku gastronomicznego, jak zamknięcie restauracji. Zakaz przyjmowania gości ograniczył działalność do dowozów oraz serwowania potraw na wynos. Lokale świecą pustkami, jednak oddani klienci dają nadzieję restauratorom. Spośród osób, które korzystały z usług gastronomicznych w ciągu ostatniego roku, aż 38% wspiera ulubione lokale podczas pandemii, aby zapobiec ich zamknięciu[2]. W ostatnim czasie do tego grona dołączyli pracownicy centrum skaningowego Iron Mountain w Radomiu.

Pracownicy Iron Mountain z Radomia wyciągają pomocną dłoń do lokalnych restauracji

Pracownicy radomskiego oddziału Iron Mountain są świadomi problemów branży gastronomicznej i postanowili wyciągnąć pomocną dłoń do okolicznych restauracji. W ramach oddolnej akcji „IM Radom wspiera restauratorów” pracownicy raz w tygodniu wybierają lokal, z którego danego dnia zamawiają posiłki. Inicjatywa spotkała się z aprobatą przełożonych.

– Gdy tylko dotarła do nas informacja o planowanej przez pracowników akcji, przyjęliśmy ją z dużym entuzjazmem. Postanowiliśmy pomóc koordynatorkom projektu w organizacji całego przedsięwzięcia. Obostrzenia sanitarne nie ułatwiły nam kwestii logistycznych, ale wspólnymi siłami uporaliśmy się z tym wyzwaniem. Jesteśmy bardzo dumni z naszego zespołu. W pierwszej odsłonie „IM Radom wspiera restauratorów” wzięło udział 37 pracowników, a finalna cena ich zamówienia wyniosła aż 501 zł, co jednogłośnie uznaliśmy za sukces. Wynik udało nam się jednak poprawić już tydzień później. We wsparcie kolejnego lokalu zaangażowało się 55 pracowników, którzy wydali na posiłki łącznie 780,5 zł. Ogromne podziękowania właścicieli obu restauracji dobitnie pokazały nam, że lokalna solidarność jest bardzo ważna, a nasze działania mają sens – komentuje Marek Kulgajuk, DMS Operations Manager w Iron Mountain Polska w Radomiu.

Dla większości osób korzystających z usług gastronomicznych wizyta w restauracji to przede wszystkim okazja do spotkań z bliskimi i znajomymi. Paradoksalnie, sama konsumpcja schodzi wówczas na dalszy plan. Mimo, że restauratorzy nie mogą w obecnej sytuacji zapewnić warunków do pielęgnowania relacji społecznych, warto ich wesprzeć. Regularne zamawianie posiłków na wynos, zakup voucherów, a nawet aktywność w mediach społecznościowych względem ulubionych lokali zwiększają szansę na ich przetrwanie.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!