Odcinek trasy, który uzyskał pozwolenie na użytkowanie, zaczyna się sto pięćdziesiąt metrów za węzłem Olszyna, a kończy się około dwa kilometry za węzłem Żary Zachód. To łącznie 11 kilometrów trasy, która została rozbudowane do parametrów autostrady. Przebudowa tego odcinka kosztowała ponad 138 mln zł.
"Obie jezdnie w pełnym przekroju będą udostępniane kierowcom stopniowo, w miarę postępu prac przy usuwaniu elementów czasowej organizacji ruchu. Cała operacja zajmie około dwóch tygodni. Przełożenie ruchu umożliwi także dokończenie prac na początkowym - blisko 600-metrowym, fragmencie trasy, od mostu granicznego do węzła Olszyna" - podała GDDKiA.
Jak przypomniano w komunikacie, przebudowa jezdni południowej drogi krajowej nr 18, na odcinku 70 km między Olszyną i Golnicami, w kierunku Wrocławia, jest drugim etapem prac związanych z dostosowaniem tej drogi do parametrów autostrady. Pierwszym była budowa jezdni północnej drogi krajowej nr 18 o parametrach autostradowych, w kierunku granicy z Niemcami w Olszynie, którą prowadzono w latach 2004-2007.
GDDKiA przypomniała, że prace budowalne mające dostosować trasę do parametrów autostrady prowadzone są jeszcze na odcinkach o łącznej długości blisko 38 kilometrów. To: Iłowa - granica województw lubuskiego i dolnośląskiego (16,2 km) oraz granica województw lubuskiego i dolnośląskiego - Golnice (21,5 km). Wszystkie odcinki mają zostać ukończone w tym roku.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl


Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze