"Przetarg został skonstruowany w ten sposób, że odbiór kolejnych pociągów jest możliwy po zakończeniu tak zwanych jazd obserwowanych (bez pasażerów - PAP). Odebraliśmy dwa pociągi, ale jedna jednostka uległa uszkodzeniu, dlatego odebraliśmy trzecią, bo warunek jest taki, że dwa pojazdy są testowane. Ich więcej pojawi się w wakacje, bo od okolic czerwca będziemy odbierali kolejne pojazdy" - powiedział rzecznik.
Wyjaśnił, że jazdy obserwowane dają możliwość zgłaszania producentowi zmian, czy uwag, którą mogą być wdrożone w pojazdach, które zostały jeszcze do odbioru.
Nowak potwierdził wcześniejsze informacje, że do końca tego roku przewoźnik powinien odebrać wszystkie 12 pociągów z kontraktu.
Dwanaście zamówionych Flirtów to część największego w historii spółki programu inwestycyjnego "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji". Pojazdy te produkowane są w siedleckiej fabryce Stadlera. Przetarg na dostarczenie nowych składów PKP Intercity ogłosiło w 2017 r., a umowę w tej sprawie podpisano w 2019 r.
Jak wcześniej informował przewoźnik, Flirty uzupełnią ofertę Intercity na liniach: Szczecin - Poznań - Łódź - Lublin; Szczecin - Poznań - Łódź - Kraków; Gdynia - Bydgoszcz - Łódź - Kraków; Gdynia - Bydgoszcz - Łódź - Katowice; Olsztyn - Warszawa - Kraków; Olsztyn/Białystok - Warszawa - Częstochowa - Bielsko Biała/Racibórz.
Nowe Flirty mają m.in.: klimatyzację, gniazdka elektryczne, wzmacniacze sygnału GSM/LTE, bezprzewodowy internet, dedykowane miejsca na rowery, a także część gastronomiczną. Są też dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowe składy mają 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl


Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze