PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Polskie firmy kosmetyczne mają szansę na rynkach Azji, ale konkurencja jest duża

Polskie firmy kosmetyczne mają szansę na rynkach Azji, ale konkurencja jest duża
Pixabay
  • Autor: PAP
  • Dodano: 24 cze 2020 13:33

Polscy producenci kosmetyków, którzy wchodzą na azjatyckie rynki, muszą się liczyć m.in. silną konkurencją tamtejszych firm - oceniają eksperci Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Dodają jednocześnie, że w Azji jest duży popyt na wyroby dobrej jakości, z której nasze zakłady są znane.

Jak wskazała ekspertka PAIH ds. branży kosmetycznej Maja Justyna, polskie firmy coraz śmielej i prężniej wkraczają na rynki zagraniczne, w tym do odległej Azji. "Od kilku lat budują tam swoją obecność poprzez udział w kluczowych wydarzeniach branżowych" - podkreśliła.

Kierownik biura PAIH w Kuala Lumpur Przemysław Zaręba dodał, że do wydawania pieniędzy na kosmetyki dobrej jakości, z jakiej znani są polscy producenci, coraz bardziej skłonni są np. Malezyjczycy. "Grupę tamtejszych konsumentów sukcesywnie zasilają mężczyźni" - podkreślił. Według niej rozwój malezyjskiej branży kosmetycznej będzie stymulowany dobrą koniunkturą w segmencie produktów halal. "To idealny moment na wejście z tego typu ofertą na tamtejszy rynek. Malezja przoduje w budowaniu globalnego potencjału kosmetyków halal, które nadają tempo wzrostu całego sektora" - powiedział ekspert.

Z danych PAIH wynika, że wartość malezyjskiego rynku kosmetyków i higieny osobistej w 2018 r. sięgnęła 5 mld dol. Agencja zaznaczyła, że Malezja to kraj z 3. najwyższą siłą nabywczą per capita w państwach ASEAN, po Singapurze i Brunei. Ok. 50 proc. tamtejszego społeczeństwa to grupa konsumentów o średnich i wyższych dochodach.

Eksperci Agencji zaznaczyli, że barierą wejścia na tamtejszy są "wyśrubowane przepisy dotyczące certyfikacji". Wskazują też na ułatwieniem dla firm zainteresowanym udziałem w tym rynku, jaki jest system zachęt rządowych, takich jak zwolnienia i ulgi podatkowe. "Rosnącą popularnością w Malezji cieszą produkty ekologiczne i naturalne. Skutkuje to pojawieniem się na rynku większej liczby niedrogich, lokalnych i międzynarodowych produktów. To także nisza dla polskich producentów" - wyjaśnił Zaręba.

W lipcu zeszłego roku, jak przypomniał, PAIH zorganizowała dla polskich firm kosmetycznych misję do Azji Południowo-Wschodniej. W jej efekcie kontrakty w Malezji zdobyło pięciu przedsiębiorców.

Drugim, pod względem chłonności, rynkiem kosmetycznym w Azji Południowo-Wschodniej są Filipiny ze względu na liczbę ludności.

"Filipińczycy najchętniej sięgają po kosmetyki o właściwościach wybielających i zapobiegające starzeniu się skóry. Zwracają również uwagę na skład i częściej wybierają wyroby naturalne" - wyjaśnił Rafał Owczarek, szef biura PAIH w Manili. Dodał, że od kilku lat sukcesywnie wzrasta udział w rynku marek premium, a produkty z Europy są uznawane za wyroby wysokiej jakości. "Największym wyzwaniem dla polskich producentów może być konkurencja z Korei Południowej i innych silnych graczy oraz długotrwały proces budowy marki. Z kolei szansą - nowe trendy i szeroki dostęp do dystrybucji w sieciach handlowych" - ocenił.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.45.252
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!