• Rząd będzie chciał ograniczyć pole manewru w strategiach współpracy z dostawcami dyskontów i supermarketów. 
  • Premier zapowiada rozwiązania, które umożliwią centralne sterowanie proporcjami zamówień np. produktów spożywczych. 

"Będziemy nie tylko starali się jak najlepiej wyegzekwować przepis, a może nawet go wzmocnić, że jeżeli sieci dyskontowe lub supermarkety prezentują na swoich półkach artykuły rolne, lub inne artykuły, to mogą prezentować tylko 20 proc. tych artykułów pod swoją własną marką. Cała reszta, musi być pod marką własną producenta" - podkreślił szef rządu po wtorkowym spotkaniu z przedsiębiorcami w Kosowie Lackim (woj. mazowieckie).

W przeciwnym razie - jak stwierdził Mateusz Morawiecki - polscy producenci mają o wiele ciężej z przebiciem się na rynek krajowy i zagraniczny ze swoją marką.

Dodał, że polscy przedsiębiorcy, producenci i przetwórcy rolni są tej strategii czołowym ogniwem.

 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl