PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Świąteczne zakupy 2013 pod lupą badań Deloitte

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 05 gru 2013 11:13

Aż 71 proc. Polaków kupno prezentów świątecznych pozostawia na grudzień. Najszybciej w Europie zakupy bożonarodzeniowe rozpoczynają Niemcy i Czesi, najpóźniej Rosjanie, Ukraińcy i Grecy - wynika z badań „Zakupy Świąteczne 2013" przeprowadzonych przez firmę doradczą Deloitte. Z kolei, co czwarty Polak przyznaje, że świąteczne zakupy kosztują go sporo stresu - to wynik badania sieci perfumerii Douglas.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 05 gru 2013 11:13
Choć w sklepach okres świąteczny zaczyna się w Polsce już po 1. listopada, prawie połowa Polaków (48 proc.) rusza po prezenty w pierwszej połowie grudnia, a 23 proc. zostawia je na okres pomiędzy 16. a 24. grudnia. Tylko 4 proc. przyznaje, że kupiło upominki jeszcze przed listopadem. W odkładaniu zakupów na ostatnia chwilę dominują mężczyźni. - Zadeklarowało tak 30 proc. badanych, prawie dwa razy większy odsetek niż wśród pań - wyjaśnia Magdalena Jończak, dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte. Widoczne różnice występują także w różnych grupach wiekowych. Ludzie w starszym i średnim wieku chętniej kupują już w listopadzie (odpowiednio 31 i 26 proc.), natomiast osoby pomiędzy 18. a 24. rokiem życia (16 proc.). Prawie jedna trzecia przedstawicieli tej grupy wiekowej zaplanowała świąteczne zakupy na ostatnie dni przed Wigilią.

Europejskie trendy

Najwcześniej, bo przed 30. listopada w sklepach po świąteczne upominki zjawiają się Niemcy (blisko 60 proc.) i Czesi (ok. 55 proc.). Podobnie wypadają także Holendrzy, Szwajcarzy, Irlandczycy i Francuzi. Na drugą połowę grudnia decyzję o prezentach odkładają za to Rosjanie, Ukraińcy oraz Grecy. W przypadku dwóch pierwszych nacji wpływ na to ma zwyczaj obdarowywania prezentami z okazji Nowego Roku. Poza tym świąteczne wyprzedaże zaczynają się w Rosji i na Ukrainie właśnie w okolicy 15. grudnia. Na późniejsze zakupy Greków największy wpływ ma zapewne kryzys gospodarczy, który powoduje, że odkładają oni wydatki na możliwie najbardziej odległy termin.

W badaniu firmy doradczej Deloitte, od trzech lat coraz bardziej widoczna jest tendencja, rosnącej liczby osób, zarówno w Polsce, jak i innych krajach Europy, robiacych świąteczne zakupy w listopadzie, maleje zaś grupa kupująca prezenty w ostatnim tygodniu przed świętami.

Jak wynika z badania MillwardBrown dla Douglas, największej w Polsce sieci perfumerii, w tym roku pod choinką znajdziemy przede wszystkim kosmetyki (44 proc. wskazań, głównie kobiety i osoby zamieszkujące miasta powyżej 500 tys.) oraz perfumy (37 proc. Respondentów). W dalszej kolejności zdecydujemy się na: książki/e-booki, płyty z muzyką (40 proc.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • idblock 2013-12-05 14:43:52
    Wszystkim życzymy udanych zakupów i wyjątkowych pomysłów na prezenty, które ucieszą bliskich. Pamiętajcie podczas zakupowego szaleństwa także o bezpieczeństwie swoich pieniędzy i kart. ---- IDBlock

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!