PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Turyści z Polski na Balearach mają kłopoty po bankructwie biura Thomas Cook

 Turyści z Polski na Balearach mają kłopoty po bankructwie biura Thomas Cook
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 25 wrz 2019 14:44

Kilkudziesięciu turystów z Polski przebywających na hiszpańskich Balearach, głównie na Majorce, ma problemy z hotelami, które po upadku firmy Thomas Cook zażądały od nich dodatkowej opłaty.

W środę przed południem kilkudziesięciu Polaków próbowało rozwiązać sytuację swojego pobytu w hotelach na archipelagu. Właściciele goszczących ich placówek, głównie na Majorce, zażądali od nich dodatkowej opłaty za nocleg.

"Liczba urlopowiczów z Polski dotkniętych bankructwem firmy Thomas Cook systematycznie maleje. Część z nich w ostatnich godzinach wróciła do kraju liniami lotniczymi Ryanair. Na Majorkę w ramach podróży z współpracującym z Thomas Cook biurem Neckermann Polska nikt wczoraj i dziś nie przyleciał" - przekazało w środę źródło na Balearach.

Tymczasem w środę przed południem konsulat generalny RP w Barcelonie, odpowiedzialny terytorialnie za Baleary, zamieścił na stronie internetowej komunikat dla turystów z wycieczkami wykupionymi w firmie Neckermann Polska, która zapowiedziała ogłoszenie bankructwa, a także w Thomas Cook. Władze placówki dyplomatycznej napisały, że "ciężar organizacji powrotu do Polski spoczywa na urzędach marszałkowskich". Przypomniały, że Neckermann Polska posiada zabezpieczenie finansowe w postaci dwóch umów gwarancji ubezpieczeniowej, wystawionych przez Allianz Partners.

"Organem, do którego należy się zwrócić w przypadku, gdy podróżny w momencie niewypłacalności (biura podróży) znajduje się poza granicami kraju, jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, który w zależności od sytuacji może pokryć koszty kontynuacji imprezy turystycznej, pokryć koszty powrotu lub podjąć działania związane z organizacją powrotu" - napisał konsulat generalny RP w Barcelonie.

Kierownictwo placówki dyplomatycznej wyjaśniło, że podróżni, którzy "wnieśli wpłaty za imprezę, która nie została lub nie zostanie zrealizowana", a także została przerwana i nastąpił wcześniejszy powrót do kraju, oraz ci, którzy samodzielnie pokryli koszty powrotu do Polski, powinni zgłaszać się do Allianz Partners.

Po ogłoszeniu w poniedziałek upadłości przez firmę Thomas Cook część właścicieli hoteli w Hiszpanii zażądała od turystów dodatkowych opłat. Największą grupą narodowością dotkniętą bankructwem operatora stanowią Brytyjczycy. Rząd Hiszpanii poinformował we wtorek, że kłopotów doświadczyło około 53 tys. urlopowiczów z Wielkiej Brytanii. Znaczna ich część przebywa na Balearach, głównie na Ibizie i Majorce.

W środę rano kierownictwo spółki Neckermann Polska zapowiedziało, że w najbliższych dniach jej zarząd złoży do Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego Warszawy wniosek o ogłoszenie upadłości.

We wtorek spółka zapowiedziała, że w związku upadkiem firmy Thomas Cook odwołuje zaplanowane na ten dzień wyloty na Majorkę oraz grecką wyspę Zakinthos, a także środowe rejsy do wszystkich turystycznych miejsc. W wydanym komunikacie kierownictwo wyjaśniło, że na 48 godzin wstrzymało możliwość dokonywania rezerwacji na dowolny sezon wakacyjny.

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.