PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Właściciel sieci Mihiderka o oczekiwanej pomocy dla gastronomii

Właściciel sieci Mihiderka o oczekiwanej pomocy dla gastronomii
Fot. mat. prasowe
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 paź 2020 12:37

Współwłaściciel sieci 10 restauracji Mihiderka, Marcin Krysiński, wystosował oświadczenie do władz w związku z zamknięciem gastronomii.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 paź 2020 12:37

- Miało tu być nasze tradycyjne podsumowanie minionego miesiąca, czyli kolejnego etapu „wychodzenia z lockdownu” – jednak wobec gwałtownego wprowadzenia przez rząd najpierw żółtych, a potem czerwonych stref w całym kraju, takie podsumowanie nie ma już żadnego uzasadnienia. W obecnej sytuacji, dalsze prowadzenie działalności w lokalach stacjonarnych nie ma ekonomicznego sensu - czytamy w oświadczeniu. 

Jak dalej pisze Marcin Krysiński, wobec wprowadzenia z dniem 24.10.2020r. drakońskich obostrzeń dotyczących działalności gastronomicznej oczekujemy od władz krajowych (Prezydent, Rząd, Sejm, Senat) jednoczesnego podjęcia działań osłonowych, które dadzą szansę przetrwać branży.

Wśród oczekiwań odnośnie pomocy ze strony państwa znajduje się m.in. natychmiastowe zawieszenie wszelkich opłat o charakterze podatków i świadczeń okresowych, takich jak czynsze za najem lokalu, w którym znajduje się restauracja oraz magazynów; raty kredytowe wraz z odsetkami czy składki ZUS. 

W oświadczeniu czytamy również, że powinien zostać wprowadzony zakaz naliczania jakichkolwiek kar i opłat dodatkowych przez wynajmujących/kredytodawców/leasingodawców, które wynikają z zawartych umów oraz automatyczne przedłużenie ważności gwarancji bankowych i innych dokumentów o podobnym charakterze, wystawionych jako zabezpieczenie płatności z tytułu umów najmu i podobnych na okres do zniesienia obostrzeń, nie krócej niż do 31.12.2021r.

Przedstawiciel Mihiderki oczekuje również  wprowadzenie możliwości odstąpienia od umowy przez najemcę w sytuacji, gdyby dalsze działanie w warunkach pandemii nie byłoby uzasadnione ekonomicznie (koszty wyższe od przychodów) za odszkodowaniem w wysokości poniesionych nakładów na remont i adaptację lokalu czy zniesienia wszelkich obligatoryjnych opłat z tytułu postępowań naprawczych i upadłościowych – niezależnie od szczegółów samego postępowania.

- Nie kwestionujemy zasadności decyzji podejmowanych przez rząd. Uważamy jedynie, że ich skutki nie mogą pozostać bez odpowiednich działań pozwalających oddalić od firm widmo bankructwa i utraty dorobku wielu lat ciężkiej pracy. Zastosowanie akcji osłonowych wynikających ze zgłoszonych tutaj postulatów da – w naszej ocenie – całej gastronomii szansę na przetrwanie tego trudnego czasu i uniknięcie najgorszego scenariusza, tj. de facto likwidacji rodzimej branży restauracyjnej - czytamy w podsumowaniu.

 

 

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!