PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Dwie trzecie hoteli udostępniają dane gości

Dwie trzecie hoteli udostępniają dane gości
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 lip 2019 12:21

67 proc. witryn hotelowych nieumyślnie przekazuje dane rezerwacji stronom trzecim. Wyciek danych osobowych jest dla hotelu jedynie początkiem efektu domina wciąż rosnących kosztów. Polisa od zagrożeń cybernetycznych pozwala zminimalizować skutki finansowe i wizerunkowe ataku hakerskiego.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 lip 2019 12:21

Firma Symantec przeanalizowała systemy ochrony danych osobowych ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Wyniki badania okazały się niepokojące. 67 proc. stron internetowych hoteli nieumyślnie udostępnia informacje o rezerwacji oraz dane osobowe klientów stronom trzecim - reklamodawcom czy firmom analitycznym. W większości przypadków dane pozostają widoczne, nawet jeśli rezerwacja zostanie anulowana. Co więcej, 29 proc. hoteli, które wysyłają swoim klientom wiadomości e-mail z bezpośrednim linkiem do rezerwacji, nie szyfruje go. W związku z tym otwieranie ich podczas korzystania z niezabezpieczonych publicznych punktów dostępu do internetu umożliwia ich łatwe przejęcie przez hakerów.

– Brak odpowiedniego zabezpieczenia gromadzonych danych osobowych jest nie tylko poważnym naruszeniem przepisów dotyczących ich ochrony, ale może również stanowić źródło daleko idących problemów finansowych dla właściciela hotelu. Przede wszystkim naraża się on na karę na mocy RODO w wysokości nawet wielu milionów euro. Jeśli jednak dojdzie do ataku hakerskiego i wycieku informacji skala wydatków, które będzie musiał ponieść administrator danych, może się okazać znacznie wyższa. Wśród koniecznych do poniesienia wydatków znajdą się m.in. wszelkie koszty związane ze zwalczeniem ataku czy akcją informacyjną do osób, których dane zostaną skradzione. Nie można też wykluczyć konieczności wypłaty odszkodowania lub zadośćuczynienia klientom. Na szczęście wszystkie te wydatki można uwzględnić w cyberpolisie – zauważa Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.

Jakie dane mogą wyciec?

Podczas masowego cyberataku na sieć hoteli Starwoods, do której należą m.in. Sheraton czy Westin wyciekło ok. 383 mln rekordów gości. Wśród skradzionych danych znalazło się m.in. ok. 9,1 mln zaszyfrowanych numerów kart płatniczych i ok. 18,5 mln zaszyfrowanych numerów paszportów. Co więcej, wśród skradzionych informacji może znajdować się także kilka tysięcy niezaszyfrowanych numerów kart płatniczych oraz ok. 5,25 mln niezaszyfrowanych numerów paszportów. Część rekordów ujawnia też szczegółowe dane osobowe w postaci powiązania imion i nazwisk z adresem zamieszania, numerem telefonu, adresem e-mail, numerem paszportu, danymi Starwood Preferred Guest, datą urodzenia, płcią, informacjami o przyjeździe i wyjeździe, dacie rezerwacji i preferencjach komunikacyjnych.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Bezpieczny 2019-08-06 12:37:50
    Ustrzec tego typu wydatków, jak zauważa ubzpieczyciel, można również poprzez przeprowadzenie tzw. audytu z ochrony danych osobowych, który ukaże gdzie są punkty krytyczne. Ponadto, w momencie stwierdzenia uchybień, specjaliści od zarządzania bezpieczeństwem sporządzą plan naprawczy. Dzięki niemu przedsiębiorca będzie mógł nie tylko ustrzec się wysokich kosztów, ale też działać w zgodzie z prawem. Taką usługę świadczy m.in. firma SEKA S.A. Warto rozważyć to rozwiązanie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.