PARTNERZY PORTALU


Monitoring w sklepach - będzie nowe prawo?

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 30 maj 2014 10:41

W Polsce nie ma przepisów, które regulują wymagania dotyczące monitoringu w sklepach. W Ministerstwie Spraw Wewnętrznych trwają jednak prace nad ustawą o monitoringu wizyjnym.

- W chwili obecnej nie istnieją szczegółowe przepisy prawa, które regulowałyby wymagania dotyczące monitoringu wizyjnego w przestrzeniach takich jak sklepy. Szczególnie niekorzystny, w ocenie Rzecznika Praw Obywatelskich, jest brak gwarancji ochrony prywatności jednostki w tym kontekście. Jednak nałożenie na podmioty prywatne, jakimi są właściciele sklepów, obowiązków związanych z instalacją monitoringu jest możliwe tylko w ustawie - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Mirosław Wróblewski, Dyrektor Zespołu Prawa Konstytucyjnego.

Jak dodaje, w obecnym stanie prawnym klientom przysługują środki ochrony prawnej jedynie w wypadku publikacji ich wizerunku utrwalonego przez kamerę monitoringu. Na przestrzeni ostatnich 5 lat Rzecznik Praw Obywatelskich podjął liczne próby zwrócenia uwagi właściwych organów na konieczność podjęcia prac legislacyjnych w odniesieniu do monitoringu wizyjnego.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Gregory 2015-09-22 08:34:45
    W polskim prawie co chwilę coś się zmienia i trudno za tym nadążyć... Ja w swoim sklepie mam kamery od Rett-Pola już od kilku lat i niestety raz się przydały i to bardzo. Dobrze, że były bo w przeciwnym razie miałbym ogromne straty. A tak, chociaż udało się złapać sprawców i obciążyć ich kosztami strat, jakie spowodowali w sklepie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!