Monitoring w sklepach - będzie nowe prawo?
W Polsce nie ma przepisów, które regulują wymagania dotyczące monitoringu w sklepach. W Ministerstwie Spraw Wewnętrznych trwają jednak prace nad ustawą o monitoringu wizyjnym.
- W chwili obecnej nie istnieją szczegółowe przepisy prawa, które regulowałyby wymagania dotyczące monitoringu wizyjnego w przestrzeniach takich jak sklepy. Szczególnie niekorzystny, w ocenie Rzecznika Praw Obywatelskich, jest brak gwarancji ochrony prywatności jednostki w tym kontekście. Jednak nałożenie na podmioty prywatne, jakimi są właściciele sklepów, obowiązków związanych z instalacją monitoringu jest możliwe tylko w ustawie - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Mirosław Wróblewski, Dyrektor Zespołu Prawa Konstytucyjnego.
Jak dodaje, w obecnym stanie prawnym klientom przysługują środki ochrony prawnej jedynie w wypadku publikacji ich wizerunku utrwalonego przez kamerę monitoringu. Na przestrzeni ostatnich 5 lat Rzecznik Praw Obywatelskich podjął liczne próby zwrócenia uwagi właściwych organów na konieczność podjęcia prac legislacyjnych w odniesieniu do monitoringu wizyjnego.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)
Odpowiedz-
0
0