PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Od 1 lipca wejdą w życie zapisy uchwały krajobrazowej w Krakowie

Od 1 lipca wejdą w życie zapisy uchwały krajobrazowej w Krakowie
Kraków. fot. mat. prasowe
  • Autor: PAP
  • Dodano: 29 cze 2020 09:13

Od 1 lipca w Krakowie wejdą w życie zapisy uchwały krajobrazowej. Precyzuje ona zasady umieszczania na terenie miasta m.in. słupów ogłoszeniowych, billboardów i reklam wielkopowierzchniowych oraz grodzenia osiedli mieszkaniowych.

Do nowych zasad muszą się zastosować wszyscy, którzy chcą umieścić reklamy w przestrzeni miejskiej. Istniejące już tablice i urządzenia reklamowe, które nie spełniają wymogów muszą być usunięte lub zmienione w ciągu dwóch lat.

"W niektórych miejscach Krakowa można dostać oczopląsu na widok banerów i reklam, których jest bardzo dużo i często są ustawiane nawet w sposób zagrażający bezpieczeństwu. Ta uchwała ma doprowadzić do uporządkowania reklam w przestrzeni publicznej" - powiedział PAP kierownik Biura Prasowego w Urzędzie Miasta Krakowa Dariusz Nowak. "Uchwała zakazuje grodzenia osiedli z blokami wielorodzinnymi" - dodał.

Zgodnie z uchwałą Kraków został podzielony na trzy strefy, a strefa trzecia dodatkowo na trzy podobszary - Stare Miasto, Nową Hutę i Śródmieście, gdzie ze względu na zabudowę zabytkową obowiązują bardziej rygorystyczne przepisy. Wyróżniono także ulice wlotowe oraz tereny towarzyszące obiektom usług.

Precyzyjnie określono, jakie nośniki reklamowe - banery, billboardy, słupy ogłoszeniowe, wolnostojące tablice reklamowe - mogą być umieszczane w poszczególnych strefach, ich wielkość, materiały, z których są wykonane, odległość od skrzyżowań, w jakiej mogą być one ustawiane.

W Krakowie dopuszczalne będzie stosowanie billboardów o wielkości 12 lub 18 m kw.

Wielkopowierzchniowe banery reklamowe - obecnie często przesłaniające całe elewacje frontowe budynków będą mogły wisieć na rusztowaniach w czasie prowadzenia robót budowlanych, przy czym powierzchnia reklamy nie może przekraczać połowy powierzchni baneru; reszta może stanowić odzwierciedlenie elewacji remontowanego obiektu. Takie reklamy będą mogły wisieć nie dłużej niż przez 12 miesięcy i nie częściej, niż co siedem lat.

Możliwe będzie umieszczanie banerów reklamowych związanych z przedsięwzięciami plenerowymi np. festiwalami czy koncertami, ale wyłącznie w miejscu organizacji tego wydarzenia, na czas jego trwania nie dłuższy niż 30 dni oraz na czas montażu (trzy dni robocze) i demontażu (jeden dzień).

W katalogu dopuszczonych nośników reklamowych wymieniono także słupy plakatowo-reklamowe tzw. okrąglaki, panele reklamowe, murale reklamowe, totemy, pylony, wolnostojące tablice reklamowe lub wolnostojące urządzenia reklamowe o pow. do 5 m kw.

Każdy nośnik reklamowy wymaga złożenia wniosku o zamiarze jego zainstalowania albo o pozwolenie na budowę, które rozpatruje Wydział Architektury i Urbanistyki.

Twórcy uchwały krajobrazowej uregulowali zasady stawiania ogrodzeń. Zakazuje ona grodzenia osiedli, chyba że jest to element odizolowania ogródka przydomowego. Te regulacje będą stosowane wobec nowych budynków wielorodzinnych, a nie tych, które już są. W uchwale znalazły się także zapisy dotyczące wysokości, rodzaju oraz kolorystyki materiałów użytych w obiektach tzw. małej architektury.

Zapisy uchwały są bardzo szczegółowe, dlatego Wydział Planowania Przestrzennego UMK przygotował ulotkę dostępną, także w wersji elektronicznej.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!