Strona zainteresowana zbyciem nieruchomości powinna przedłożyć notariuszowi zaświadczenie lub inny dokument urzędowy opatrzony we wzmiankę o położeniu nieruchomości na obszarze zdegradowanym, obszarze rewitalizacji lub w tzw. Specjalnej Strefie Rewitalizacji, nawet wtedy, gdy gmina na obszarze której usytuowana jest nieruchomość, nie planuje wyznaczenia na swoim terenie takich stref.
Niejednolita praktyka w zakresie wydawania informacji o przeznaczeniu nieruchomości poskutkowała chaosem informacyjnym w urzędach. Gminom pozostawiono swobodę w zakresie wyboru podmiotu odpowiedzialnego za przygotowanie i zarządzanie procesami rewitalizacji na ich terenie. Zajmują się tym m.in. dotychczasowi pracownicy, specjalnie wyznaczone komórki organizacyjne, a nawet spółki prawa handlowego. W miastach na prawach powiatu takie obowiązki pełnią m.in. specjalne komórki organizacyjne, wydziały ds. promocji lub rozwoju miast, wydziały ds. gospodarki przestrzennej, wydziały architektoniczno-budowlane, wydziały ds. polityki przestrzennej, wydziały ds. funduszy europejskich i programów pomocowych, spółki prawa handlowego, a nawet biura miejskiego konserwatora zabytków.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze