PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Wiceprezydent Krakowa: efekty uchwały krajobrazowej będą wyraźnie widoczne za dwa lata

Wiceprezydent Krakowa: efekty uchwały krajobrazowej będą wyraźnie widoczne za dwa lata
Kraków, shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 30 cze 2020 15:42

Od środy w Krakowie zaczynie obowiązywać uchwała krajobrazowa porządkująca reklamy w przestrzeni miejskiej. Wiceprezydent miasta Jerzy Muzyk mówił, że chciałby, aby efekty obowiązywania nowych przepisów były już widoczne, ale zdecydowana poprawa powinna nastąpić w ciągu dwóch lat.

Uchwała precyzuje zasady umieszczania na terenie Krakowa m.in. słupów ogłoszeniowych, billboardów i reklam wielkopowierzchniowych oraz grodzenia osiedli mieszkaniowych.

Do nowych zasad muszą się zastosować wszyscy, którzy chcą po 1 lipca umieścić w przestrzeni miejskiej reklamy. Właściciele billboardów i tablic, które już stoją, ale nie spełniają wymogów mają dwa lata na ich usunięcie lub zmianę. "Można powiedzieć, że jest to dość długi okres, ale chcieliśmy odpowiedzieć na apel podmiotów zajmujących się usługami reklamowymi" - mówił na wtorkowej konferencji prasowej zastępca prezydenta Krakowa ds. zrównoważonego rozwoju Jerzy Muzyk. "Będziemy dążyli do tego, żeby efekty obowiązywania uchwały krajobrazowej były widoczne dla mieszkańców już w najbliższym czasie, ale zdecydowana poprawa powinna nastąpić dopiero w ciągu najbliższych dwóch lat" - ocenił.

Zgodnie z uchwałą Kraków został podzielony na trzy strefy, a strefa trzecia dodatkowo na trzy podobszary - Stare Miasto, Nową Hutę i Śródmieście, gdzie ze względu na zabudowę zabytkową obowiązują bardziej rygorystyczne przepisy. Wyróżniono także ulice wlotowe oraz tereny towarzyszące obiektom usług.

Precyzyjnie określono, jakie nośniki reklamowe - banery, billboardy, słupy ogłoszeniowe, wolnostojące tablice - mogą być umieszczane w poszczególnych strefach, ich wielkość, materiały, z których są wykonane, odległość od skrzyżowań, w jakiej mogą być one ustawiane. Uchwała dotyczy także obiektów małej architektury: wyposażenia placów i skwerów oraz ogrodzeń. Nie będzie można w Krakowie grodzić osiedli mieszkaniowych, nie dotyczy to jednak już zrealizowanych inwestycji.

Billboardy w Krakowie będą mogły mieć wielkość 12 lub 18 m kw. Wielkopowierzchniowe banery reklamowe - obecnie często przesłaniające całe elewacje frontowe budynków będą mogły wisieć na rusztowaniach w czasie prowadzenia robót budowlanych, ale nie dłużej niż przez 12 miesięcy i nie częściej, niż co siedem lat. Uporządkowana zostanie także liczba i wygląd szyldów na elewacjach budynków.

Każdy z nośników reklamowych wymaga złożenia wniosku o zamiarze jego zainstalowania albo o pozwolenie na budowę, które rozpatruje Wydział Architektury i Urbanistyki, a jeśli będzie on znajdował się w obszarze objętym ochroną konserwatorską lub na obiekcie zabytkowym, to wymaga także zgód konserwatorskich.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.167.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!