Ekologiczne działania firm w opinii pracowników


Większość pracujących Polaków uważa, że ich firmy podejmują pojedyncze działania na rzecz ekologii - wynika z trzeciej edycji badania Ekobarometr Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Ponad połowa wskazuje na pojemniki do segregacji śmieci, połowa - na energooszczędne żarówki.
"Większość pracujących Polaków ocenia, że firma, w której pracują, podejmuje pojedyncze (64 proc.) lub wiele działań na rzecz ekologii (13 proc.). Odsetek firm, które podejmują wiele działań jest najwyższy dla mikro przedsiębiorstw, zatrudniających do 5 osób, i wynosi 16 proc. Siedmiu na dziesięciu (69 proc.) pracowników firm zatrudniających 10-49 osób ocenia, że ich firma wciela w życie pojedyncze działania w celu dbania o środowisko" - napisano w informacji o badaniu.
Wskazano, że prawie 1/4 ogółu badanych deklaruje, że ich firma nie podejmuje żadnych działań w celu dbania o środowisko (23 proc.). Odsetek ten jest najwyższy dla małych przedsiębiorstw - 1/3 firm zatrudniających 5-9 osób z perspektywy pracowników nie podejmuje żadnych działań na rzecz środowiska.
"Sześciu na dziesięciu pracowników polskich przedsiębiorstw (59 proc.) deklaruje, że ich firma umieściła pojemniki do segregacji śmieci. Połowa badanych wskazuje, że w firmie, w której pracują korzysta się z energooszczędnych żarówek. Ponad 1/3 pracowników zauważyła umieszczenie roślin na terenie biura (36 proc.), a także odnotowała przejście na dokumenty elektroniczne w celu ograniczenia zużycia papieru (34 proc.)" - napisano.
Zgodnie z raportem, co czwarty badany odpowiedział, że jego firma zamontowała filtry do wody (24 proc.) czy suszarki do rąk lub automaty z dezynfekowanymi ręcznikami (24 proc.).
W oczach pracowników najczęstszymi motywacjami do bycia eko firmami, w których pracują, jest oszczędność - np. niższe koszty eksploatacji, niższe opłaty związane z segregacją odpadów (49 proc.) i wymogi prawne - konieczność stosowania się do przepisów (47 proc.). Prawie 1/3 badanych wskazuje, że motywacją przedsiębiorstw do dbania o środowisko jest stworzenie pro-ekologicznego wizerunku firmy dzięki działaniom promocyjnym i komunikacyjnym (32 proc.), a także odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na obecne trendy (31 proc.).
Ponad 1/4 pracowników (27 proc.) jest zdania, że intencjami stojącymi za podejściem firmy do ekologii jest czysta chęć bycia eko, ponieważ taki jest system wartości przedsiębiorstwa i osób nią zarządzających. Odsetek ten jest najwyższy wśród mniejszych przedsiębiorstw: 31 proc. - firmy zatrudniające poniżej 5 osób, 38 proc. - firmy zatrudniające 5-9 osób.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.