PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Łowca bez koszulki lidera

Łowca bez koszulki lidera
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 lis 2019 11:51

W ciągu ostatnich dwóch lat, statystyczny polski konsument diametralnie zmienił motywacje dotyczące swoich decyzji zakupowych. Kiedyś głównym „wabikiem” przyciągającym Polaków do sklepów były promocje. Dziś konsumenci podchodzą do nich bardziej ostrożnie, co widać w wynikach najnowszych badań. W siłę rośnie grupa tzw. konsumentów pasywnych, dla których okazyjna cena danego produktu to za mało, aby zdecydować się na jego zakup.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 lis 2019 11:51

Rok 2019 przyniósł znaczące roszady na arenie polskich konsumentów. W ciągu zaledwie dwóch lat zmieniło się… niemal wszystko. Jak wynika z badania Monitor Promocji 2019 ARC Rynek i Opinia najsilniejsza dotychczas grupa konsumentów a więc tzw. Łowcy Promocji spadła w rankingu aż o dwa oczka. Klienci kupujący głównie pod wpływem impulsu, podatni na różnorodne okazje, loterie, konkursy jeszcze w 2017 roku stanowili aż 31% wszystkich konsumentów. Dziś grupa ta zmniejszyła się o 8 % i tym samym spadła na trzecie miejsce w rankingu. Ich pozycję zajęli konsumenci Pasywni (28%), charakteryzujący się poświęcaniem czasu na porównywanie cen, ofert i promocji. Co ciekawe, dwa lata wcześniej stanowili oni grupę najmniejszą (16%). W środku stawki znaleźli się jeszcze Minimaliści (22%), sięgający po swoje ulubione marki niezależnie od tego, czy są w obniżonej cenie oraz konsumenci Racjonalni (27%). Ci drudzy, chociaż zainteresowani ofertami promocyjnymi, starają się wybierać te, w których można kupić więcej produktów za mniej i chętnie poświęcają czas na porównywanie ofert w różnych miejscach.

- Polacy w gąszczu różnorodnych promocji, trafiających do nich z wielu różnych stron, stają się na nie coraz mniej wrażliwi. Podczas gdy jeszcze dwa lata temu roku tzw. łowcy promocji  stanowili największą grupę konsumentów, rok 2019 przyniósł spore zmiany. Dotychczasowi liderzy zostali zdeklasowani, nie tylko przez klientów racjonalnych, porównujących ceny i posiadających swoje ulubione marki, ale także tych pasywnych. Nie oznacza to oczywiście, że czas rabatów przeminął. Przed nami, jako producentami staje wyzwanie tworzenia coraz lepszych ofert oraz wykorzystywanie do ich prezentowania nowych kanałów dystrybucji – mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska.

Dobrze zbudowana oferta

Badania wyraźnie pokazują, że w porównaniu z poprzednimi latami, zauważalny jest kilkuprocentowy spadek korzystania z praktycznie wszystkich rodzajów promocji. Mowa zarówno o tych dotyczących obniżki cen lub usług, oferujących większą liczbę produktów lub usług za te samą cenę jak i tych polegających na dołączaniu próbek do innych produktów. Widać więc, że polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej świadome, dlatego wprowadzenie nowych form promocji i tworzenie oferty odpowiadającej na potrzeby konsumentów wydaje się więc koniecznością.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.23.15
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.