Na rynek trafiło 13 nowych projektów handlowych o powierzchni 248 tys. mkw.
W pierwszej połowie 2011 roku oddano do użytku blisko 269 000 mkw. nowoczesnej powierzchni centrów handlowych, co stanowi nieznaczny wzrost w porównaniu z pierwszą połową 2010 roku, kiedy na rynek wprowadzono 232 000 mkw. powierzchni handlowej oraz z drugim półroczem 2010 roku, kiedy oddano do użytku 252 000 mkw. - wynika z raportu Retail Research Forum, przygotowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych i podsumowującego sytuację na rynku w I półroczu 2011 roku.
Jak czytamy w raporcie, najwięcej nowoczesnej powierzchni centrów handlowych wybudowano w miastach o liczbie mieszkańców poniżej 100 000 (47 proc. powierzchni); kolejne 22 proc. powierzchni dostarczono na rynek w miastach powyżej 400 000 mieszkańców, 18 proc. w miastach o populacji 200 000-400 000 mieszkańców oraz 13 proc. w miastach zamieszkałych przez 100 000-200 000 osób.
Do największych projektów wprowadzonych na rynek w tym okresie należą: Galeria Słoneczna w Radomiu (42 000 GLA), Turawa Park w Opolu (35 000 GLA), Galeria Handlowa Leszno (32 000 GLA), Morski Park Handlowy w Gdańsku (29 000 GLA) oraz Galeria Twierdza w Zamościu (23 800 GLA) - wynika z raportu PRCH.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.