PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Przestrzenie biurowe, które kuszą pracowników. Trzy kroki do ideału

Przestrzenie biurowe, które kuszą pracowników. Trzy kroki do ideału
Anna Marciniak, dyrektor ds. HR w Skanska
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 sty 2020 13:42

Rynek biurowy ciągle ewoluuje – nowe trendy, nowe technologie i rosnące oczekiwania pracowników. Czy jest zatem możliwe zaprojektowanie ponadczasowej przestrzeni biurowej? Tak, o ile pracodawcy dołożą starań, aby poznać i zrozumieć potrzeby swojego zespołu. Eksperci JLL i Skanska w raporcie „Diversity in the workplace” przyjrzeli się pięciu typom osobowości biurowych w Polsce, aby odpowiedzieć na pytanie, jak tworzyć przestrzenie, które pomogą zatrzymać pracowników.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 sty 2020 13:42

Raport JLL i Skanska wskazuje trzy etapy procesu projektowania biura, które pomagają przeprowadzić najemców przez proces projektowy.

#1 Etap doskonałości biznesowej: efektywność i ergonomia to pierwsze kroki będące podstawą stworzenia ponadczasowego biura. W tej fazie należy przyjrzeć się kosztom operacyjnym, wydajności infrastruktury związanej z IT i wskaźnikom związanym ze środowiskiem pracy. Ponadto, należy zaadresować podstawowe potrzeby naszych pracowników, tj. potrzebę dostępu do światła dziennego, świeżego powietrza czy ergonomicznego stanowiska pracy. Są to podstawowe dane, które dokładnie przeanalizowane dadzą bazę do kolejnego etapu. 

#2 Etap ludzkich doświadczeń: ta część procesu projektowania nastawiona jest na komfort pracowników oraz ludzki aspekt funkcjonowania biura. Najważniejsze jest przyciągnięcie i zatrzymanie talentów, umożliwienie pracy zespołowej, a także zapewnienie elastyczności. W oparciu o zaangażowanie i wzajemne zaufanie rozpoczyna się proces budowania społeczności. Ludzie potrzebują nieformalnych interakcji, przestrzeni społecznych i poczucia przynależności. To buduje dobre samopoczucie w biurze.

#3 Etap przygotowania się na nadchodzącą przyszłość: ostatni etap to połączenie poprzednich – dobrego samopoczucia z kulturą innowacji. Obejmuje on cyfryzację procesów i modeli biznesowych, które są połączone z innowacyjnością. Kluczowa jest tutaj technologia, kreatywność, a także wprowadzanie zwinnych metodologii w zakresie przyjmowania wszystkich nowych pomysłów pojawiających się w procesie użytkowania biura. 

– Trzyetapowy proces projektowania przestrzeni biurowej bardzo dobrze pokazuje, jak wiele elementów należy wziąć pod uwagę, jeśli zależy nam na stworzeniu ponadczasowego biura. Jednym z nich jest z pewnością różnorodność stylów pracy. Dla jednych istotniejsza jest możliwość pracy zdalnej, np. w zaciszu własnego domu, dla innych współpraca z kolegami z zespołu i możliwość twórczej wymiany myśli, a jeszcze inni mogą cały dzień spędzić w małej sali, odcinając się od otoczenia. Mając to na uwadze, coraz więcej firm wprowadza do swoich biur tzw. współdzielone biurka oraz aplikacje technologiczne, które w łatwy sposób pomagają nam zarezerwować sale konferencyjne, czy pokoje do cichej pracy. Różnorodność i innowacje to elementy, które nie tylko przekładają się na zadowolenie zespołu, ale i minimalizują niewykorzystaną przestrzeń, redukując w ten sposób koszty – dodaje Anna Marciniak, dyrektor ds. HR w Skanska.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.250.239.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!