PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Puste biurka nie pracują na siebie - raport CBRE

Puste biurka nie pracują na siebie - raport CBRE
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 24 paź 2013 15:07

Wykorzystanie stanowisk pracy w tradycyjnie zaaranżowanych biurach rzadko przekracza 70 proc. Wskaźnik ten waha się w zależności od branży i specjalizacji biura. W piątkowe popołudnia absencja sięga nawet 65 proc.- wynika z badań przedstawionych przez CBRE. Jak przekonują specjaliści, odpowiednia strategia w miejscu pracy pozwala na znaczne oszczędności.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 24 paź 2013 15:07
Największą frekwencję, sięgającą 70 proc., odnotowuje się we wtorki po południu, natomiast w piątki, po przerwie obiadowej spada ona średnio do 30 - 35proc. Oznacza to, że nawet kiedy w biurze panuje największy ruch, aż trzy na dziesięć stanowisk pracy nie jest wykorzystywanych. W wyniku upowszechnienia technologii internetowych i mobilnych w zglobalizowanych gospodarkach opartych na wiedzy, można pracować w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Chociaż pracownicy nadal przychodzą do biura na spotkania, konsultacje czy w celu wykonywania rutynowych czynności, w wielu branżach codzienna obecność w biurze przestała być koniecznością, przekonują eksperci.

- Najemcy powierzchni biurowych coraz częściej szukają biur pozwalających na elastyczne aranżacje, umożliwiające znaczne oszczędności. Coraz więcej firm, zaczyna doceniać korzyści związane ze zmniejszeniem powierzchni najmu i obniżeniem kosztów, które można osiągnąć dzięki zastosowaniu innowacyjnej strategii miejsca pracy, uwzględniającej nowy styl pracy. Obniżenie kosztów najmu może sięgać 20 proc. - mówi Jonathan Steer, dyrektor Działu Doradztwa Budowlanego, CBRE w Polsce.

Mniejsze biuro oznacza niższe koszty. Dlatego renegocjacja umów najmu, jest dobrą okazją dla firmy na przemyślenie swojej strategii w zakresie rozplanowania miejsc pracy oraz zapotrzebowaniem na powierzchnię biurową. Nowoczesne biura są elastyczne i łatwo dają się przystosować do przyszłych potrzeb, co oznacza mniej przeprowadzek. Tzw. aranżacja typu "innovative office" wpływa korzystnie na współpracę pomiędzy poszczególnymi działami i pracownikami. Jest też postrzegana jako atrakcyjna przez nowe pokolenia pracowników, którzy coraz częściej cenią sobie swobodną, nieformalną atmosferę w miejscu pracy oraz nowoczesny design. Takie podejście pomaga także w kreowaniu wizerunku firmy oraz budowaniu wyróżniającej się marki.

Metodologia opracowania strategii miejsca pracy jest uniwersalna, choć rozwiązania są za każdym razem inne. Fundamentalnym etapem opracowania strategii jest szczegółowa analiza sytuacji najemcy, czyli seria dogłębnych wywiadów z przedstawicielami klienta. Omawiane są m.in. kultura organizacyjna, procesy biznesowe, wizja przyszłości oraz mobilność. Następnym etapem jest obserwacja i pomiary przeprowadzane w celu ustalenia np. o jakich porach do biura przychodzi najwięcej i najmniej osób, jakie są zasady współpracy pomiędzy departamentami, jak wyglądają zebrania, spotkania, przerwy oraz pozostałe zmienne. Następnie formułowane są założenia określające m.in. kto pracuje na zasadzie nienormowanego czasu pracy, jakie departamenty powinny zostać umiejscowione w określonych strefach biura, które działy regularnie współpracują ze sobą oraz jakie mogą być ewentualne wyjątki.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.236.135
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!