PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Trendy w handlu na najbliższą dekadę

Trendy w handlu na najbliższą dekadę
mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 sty 2020 14:10

Które trendy zdefiniują rynek retail na najbliższe 10 lat? Raport Unibail-Rodamco-Westfield "How We Shop" przedstawia analizę rynku na podstawie opinii ponad 15 tys. konsumentów z 10 europejskich krajów. Według raportu przełomowy moment nastąpi w 2025 r., kiedy to ponad połowa powierzchni handlowych będzie poświęcona budowaniu doświadczeń i wrażeń klienta, a nie ekspozycji produktów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 sty 2020 14:10

Pięć kluczowych trendów całkowicie odmieni branżę sprzedażową, a są nimi: upside down retail (rewolucja w sprzedaży), anti-prescription (wbrew sugestiom), self-sustaining stores (sklepy samowystarczalne), retail surgery (zakupy z chirurgiczną precyzją) oraz locally morphed retail (wkomponowanie w otoczenie).

Unibail-Rodamco-Westfield właśnie opublikował swój najobszerniejszy dotąd raport na temat trendów w handlu. Powstał on w oparciu o opinie 15 700 konsumentów z dziesięciu europejskich krajów – Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Niemiec, Austrii, Szwecji, Polski, Czech, Włoch oraz Holandii. Na podstawie potrzeb respondentów zidentyfikowano pięć dominujących trendów, które zdefiniują branżę sprzedażową na najbliższe dziesięć lat:

Upside down retail (rewolucja w sprzedaży) – model sprzedaży detalicznej i nawyki zakupowe ulegną całkowitej przemianie. 59 proc. kupujących przewiduje, że do 2025 r. w większości powierzchni sklepowych główny nacisk położony będzie nie na produkty, a na doznania i doświadczenia. 75 proc. szacuje tu przełom przed rokiem 2027. 81 proc. kupujących na całym świecie gotowych jest zapłacić więcej za doznania, a ich charakter ma koncentrować się na obszarach takich jak kreatywność, zdrowie czy gry.

Anti-prescription (wbrew sugestiom) – nieadekwatne rekomendacje podczas zakupów online wywołują frustrację u 56 proc. Europejczyków. To dowodzi, że sprzedawcy powinni bliżej poznawać swoich konsumentów poprzez zbieranie dokładnych danych. Niemal 60 proc. kupujących chciałoby mieć dostęp do pełnej oferty sklepów, a nie tylko jej ograniczonego wycinka. Nowoczesne marki internetowe, które zaprezentują pełen asortyment online, a przestrzeń sprzedażową wykorzystają, by zaskoczyć i zachwycić konsumenta, będą cieszyły się ogromną popularnością. Konsumenci domagają się wręcz, by sklepy stacjonarne miały ich ulubione marki internetowe, na czele z serwisami streamingowymi i społecznościowymi – takimi jak np. Netflix, Spotify i Tinder. 

Self-sustaining stores (sklepy samowystarczalne) – oczekiwania konsumentów spowodują, że znacznie wzrośnie zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania: aż 71 proc. z nich chce, aby produkty wytwarzano na miejscu, w sklepie. 76 proc. kupujących w Europie chce, by sprzedawcy wyszli naprzeciw problemom związanym z ochroną środowiska naturalnego. 

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Jarosław 2020-01-28 09:42:26
    Wszystkie bluzy są super polecam każdemu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.11.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!