PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Trendy w handlu na najbliższą dekadę

Trendy w handlu na najbliższą dekadę
mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 sty 2020 14:10

Które trendy zdefiniują rynek retail na najbliższe 10 lat? Raport Unibail-Rodamco-Westfield "How We Shop" przedstawia analizę rynku na podstawie opinii ponad 15 tys. konsumentów z 10 europejskich krajów. Według raportu przełomowy moment nastąpi w 2025 r., kiedy to ponad połowa powierzchni handlowych będzie poświęcona budowaniu doświadczeń i wrażeń klienta, a nie ekspozycji produktów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 sty 2020 14:10

– Moim zdaniem w najbliższych latach klienci zdecydowanie odrzucą niewiarygodne sugestie producentów na rzecz wnikliwego researchu online i opinii swojego otoczenia. Z drugiej strony emocje i impuls będą mocno wpływać na decyzje zakupowe „tu i teraz”, a fizyczny kontakt z marką jeszcze zyska na znaczeniu. Podobnie zyskają marki globalne dzięki działaniom w obrębie i na rzecz lokalnej społeczności, identyfikując się ze swoją przestrzenią sprzedażową – także takie podejście stanie się nieocenione” – to opinia Przemysława Wojtkiewicza z firmy Philip Morris Polska Distribution, odpowiedzialnej za markę IQOS.

 Opis szczegółowy trendów

Upside down retail (Rewolucja w sprzedaży)

Gospodarka oparta na doświadczeniach zmienia oblicze branży sprzedażowej – już dziś konsumenci oczekują, że 40% powierzchni zakupowej będzie proponować wrażenia i doświadczenia klienta. W przyszłości będzie to jeszcze większa część sklepów. W tym kontekście raport „Westfield How We Shop” wskazuje na rok 2025 jako moment przełomowy: 59% kupujących przewiduje, że do tego czasu ponad połowa powierzchni sklepów skupi się na zapewnianiu wrażeń, a ¾ wszystkich kupujących twierdzi, że taka zmiana dokona się najpóźniej do 2027 r.

42% kupujących w Europie i niemal połowa Hiszpanów, Francuzów oraz Czechów chciałaby dostępu do większej ilości kreatywnych doznań w sklepach – od oferty studia nagrań, gdzie można by produkować własne podcasty, po gry komputerowe. Rosnąca popularność co-workingu w Europie przyczynia się do wykształcenia u klientów potrzeby przestrzeni do pracy i edukacji w centrach handlowych – taką potrzebę wyraża prawie 30% mieszkańców polskich miast i niemal połowa warszawiaków.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!