PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Trendy w handlu na najbliższą dekadę

Trendy w handlu na najbliższą dekadę
mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 sty 2020 14:10

Które trendy zdefiniują rynek retail na najbliższe 10 lat? Raport Unibail-Rodamco-Westfield "How We Shop" przedstawia analizę rynku na podstawie opinii ponad 15 tys. konsumentów z 10 europejskich krajów. Według raportu przełomowy moment nastąpi w 2025 r., kiedy to ponad połowa powierzchni handlowych będzie poświęcona budowaniu doświadczeń i wrażeń klienta, a nie ekspozycji produktów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 sty 2020 14:10

Anti-prescription (Wbrew sugestiom)

Badania dowodzą, że pomimo wzrostu automatyzacji, kupujący nadal chcą mieć wpływ na swoje decyzje zakupowe. Ponad 143 mln kupujących w Internecie na kluczowych rynkach europejskich sprzeciwia się nieadekwatnym sugestiom zakupowym. 56% kupujących frustrują niespójne i nieadekwatne rekomendacje – najbardziej w Polsce (70%), Hiszpanii (63%) i Austrii (62%). Konieczność zrozumienia potrzeb klienta konsumenci określają jako kluczową, a jednocześnie zaznacza się opór przeciw nieadekwatnej personalizacji. Za to aż 4 na 5 Europejczyków (80%) ceni sobie atmosferę zakupów w sklepach stacjonarnych.

Aby pogłębić relację z klientem, coraz więcej marek internetowych po raz pierwszy rozszerza swoją działalność o sklepy stacjonarne. Badania wykazały, że marki obecne wyłącznie w Internecie, których sklepy będą najbardziej pożądane w najbliższym dziesięcioleciu, to Netflix (47%) i Spotify (33%).

Self-sustaining stores (Samowystarczalne sklepy)

Wraz z rosnącą świadomością konsumentów na temat oddziaływania człowieka na środowisko naturalne, rosną oczekiwania wobec marek, które są współodpowiedzialne za kształtowanie przyszłości zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Według badań 290 mln Europejczyków oczekuje, że sklepy przyszłości będą w pełni samowystarczalne i przyjazne środowisku. Uruchomienie samowystarczalnych sklepów wymaga gruntownych zmian infrastruktury działalności biznesowej dużych firm. Mniejsze, bardziej elastyczne start-upy najpewniej wprowadzą nowy model jako pierwsze i wywrą na dużych firmach presję do wdrożenia zmian.

Aż 71% kupujących chce, aby produkty wytwarzano na miejscu – w momencie dokonywania zakupu – bądź nieco wcześniej, w celu eliminacji odpadów. Coraz więcej będzie sklepów-manufaktur. 60% Europejczyków opowiada się też za zakazem wykorzystania jednorazowych opakowań z plastiku, a w Austrii, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce jest to jeszcze większy odsetek konsumentów.

Sklepy przyszłości będą coraz bardziej samowystarczalne – do tego stopnia, że na ich dachach znajdować się będą warzywniki i ogródki działkowe, w których uprawiane będą naturalne warzywa i owoce, a technologia projektowania i druku 4D umożliwi wytworzenie produktu na żądanie. Produkty będą ponadto pakowane na miejscu i bez wytwarzania odpadów, a kupujący będą mogli za nie zapłacić punktami z programów lojalnościowych, nagradzających ich za praktyki przyjazne dla środowiska.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Jarosław 2020-01-28 09:42:26
    Wszystkie bluzy są super polecam każdemu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!