PARTNERZY PORTALU


Trendy w handlu na najbliższą dekadę

Trendy w handlu na najbliższą dekadę
mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 sty 2020 14:10

Które trendy zdefiniują rynek retail na najbliższe 10 lat? Raport Unibail-Rodamco-Westfield "How We Shop" przedstawia analizę rynku na podstawie opinii ponad 15 tys. konsumentów z 10 europejskich krajów. Według raportu przełomowy moment nastąpi w 2025 r., kiedy to ponad połowa powierzchni handlowych będzie poświęcona budowaniu doświadczeń i wrażeń klienta, a nie ekspozycji produktów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 sty 2020 14:10

Wynajem również zyskuje coraz większą popularność wśród europejskich konsumentów. Zjawisko to samo w sobie przyczynia się do tworzenia sklepów bardziej przyjaznych środowisku. Hiszpanie, Polacy i Włosi najbardziej w Europie są gotowi wypożyczać pewne produkty zamiast je kupować, przewyższając średnią europejską na poziomie 45%. Samochody, skutery, wyposażenie domu, moda i uroda – to kategorie produktów, które Europejczycy wypożyczaliby najchętniej.

Retail surgery (Zakupy z chirurgiczną precyzją)

Badania dowodzą, że w nadchodzącej dekadzie sprzedawcy będą musieli wyjść naprzeciw oczekiwaniom kupujących i precyzyjnie diagnozować ich potrzeby w oparciu o fakty, a nie domniemania. 51% konsumentów chce, aby sklepy jutra oferowały osobiste konsultacje w celu zidentyfikowania idealnie dopasowanych produktów. Ten rynek w przyszłości może mieć wartość ponad 4 bln euro rocznie w całej Europie. 

Sprzedawcy będą niczym lekarz, który przepisuje konkretne, spersonalizowane rozwiązania, aby poprawić jakość codziennego życia konsumenta. Ten trend zawdzięczamy dokładności testów – aż 31% konsumentów w naszym badaniu byłoby gotowych podzielić się swoim DNA, aby uzyskać lepsze rekomendacje dotyczące produktów lub usług. Sam rynek badań DNA w europejskich przestrzeniach handlowych może być wart ponad 18 miliardów euro, co daje handlowi ekscytującą szansę rozwoju w ciągu kolejnego dziesięciolecia.

Locally-morphed (Wkomponowanie w otoczenie)

Ten trend zupełnie odmieni wizerunek centrów handlowych, jaki znamy dziś. Sklepy jutra staną się dopasowane do najbliższego otoczenia i potrzeb społeczności, którym służą. Prawie połowa badanych dzisiaj klientów zdecydowanie chciałaby czuć mocniejszą relację ze społecznością lokalną, a siedmiu na ośmiu kupujących chciałoby, aby środowisko zakupowe odzwierciedlało charakter społeczności zamieszkującej dany obszar. Jest to trend znamienny wśród Hiszpanów i Włochów – aż ¾ z nich chce, aby przestrzenie zakupowe dopasowywały się do ludzi, którzy mieszkają w danej okolicy.

Ponad połowa kupujących (51%) deklaruje, że wolałoby lokalne marki od znanych marek w swoim wymarzonym centrum handlowym – taka opinia jest wyrażana szczególnie mocno w Austrii i Francji (62%). Co więcej, 31% kupujących chce, aby sklepy przyszłości oferowały możliwość doświadczenia także charakteru okolicy i społeczności lokalnej, na przykład poprzez sprzedaż żywności ekologicznej od lokalnych rolników. Rośnie także potrzeba doświadczeń o charakterze sentymentalnym, przypominającym dawne czasy – klienci oczekują oferty w postaci klubów książki czy klubów środowiskowych z wydarzeniami dla lokalnej społeczności.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Jarosław 2020-01-28 09:42:26
    Wszystkie bluzy są super polecam każdemu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!