PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Wrocław goni Warszawę w wyścigu po inwestorów

Wrocław goni Warszawę w wyścigu po inwestorów
Wrocław, Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 paź 2019 14:35

23 proc. przedsiębiorców, którzy planują geograficzny rozwój swoich firm, jako rozważaną lokalizację wskazało Wrocław. To daje miastu drugą pozycję, za Warszawą, wśród najbardziej atrakcyjnych inwestycyjnie miejsc dla biznesu – pokazują wyniki raportu „Potencjał inwestycyjny Wrocławia”. Magnesem dla inwestycji są tu przede wszystkim: ogromny potencjał edukacyjny i biznesowy, a także bardzo dobre warunki życia w mieście.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 paź 2019 14:35

Raport opisujący wrocławski rynek jest częścią szerszego projektu badawczego „Business Environment Assessment Study” przeprowadzonego przez Antal we współpracy z Cushman & Wakefield i Vastint. Badani – osoby zarządzające polskimi przedsiębiorstwami – zostali zapytani o miejsca w Polsce, w których najchętniej ulokowaliby swoje inwestycje. Każde z miast regionalnych zostało wymienione przynajmniej raz. Jednak Wrocław znalazł się na drugim miejscu, za Warszawą, wśród najczęściej rozważanych miejsc pod kątem nowych inwestycji.

– Wrocławski rynek jest dla firm jednym z kluczowych punktów na inwestycyjnej mapie Polski – zaraz za Warszawą, na które to miasta stawia 30% przedsiębiorców. Miasto jest wiodącym ośrodkiem ekonomicznym, technologicznym i kulturalnym oraz jedną z najdynamiczniej rozwijających się metropolii w kraju. Stolica dolnośląska jest znana z przyjaznego podejścia do biznesu: powstało tu wiele renomowanych polskich firm, a zagraniczni inwestorzy uznali Wrocław za jedną z najlepszych lokalizacji w Europie. Region przyciąga liderów w swoich branżach (IT, Finanse, Automotive, Appliance, SSC), ponieważ mogą oni liczyć na pozyskanie kompetentnych specjalistów oraz solidne zaplecze akademickie - mówi Artur Skiba, Antal.

Wrocław jednym z czołowych centrów naukowych w Polsce

Największym atutem Wrocławia jest jego potencjał edukacyjny, rozumiany jako dostępność przyszłych pracowników. To właśnie ten aspekt został przez respondentów badania oceniony najwyżej – na 7,8 pkt. w 10-stopniowej skali. Zdaniem przedsiębiorców miasto wyróżnia przede wszystkim zaplecze edukacji wyższej (ocenione na 8,1 pkt.), a składa się na nie zarówno liczba samych szkół jak i jakość kształcenia. We Wrocławiu jest obecnie 116 tysięcy studentów. Natomiast mury w sumie 25 uczelni wyższych opuszcza prawie 33 tysiące wychowanków rocznie.

Dużą zaletą z punktu widzenia firm jest również otwartość szkół wyższych na współpracę z biznesem. Dobrym przykładem jest Uniwersytet Ekonomiczny, w ramach, którego funkcjonuje Centrum Współpracy z Biznesem, a w ramach Politechniki Wrocławskiej Ośrodek Współpracy Nauki z Gospodarką.

Duża konkurencja zaletą dla przyszłego inwestora

Firma, która myśli o lokalizacji swojego biznesu w wybranym mieście, zawsze sprawdza jak duża konkurencja w nim panuje. W przypadku Wrocławia respondenci ocenili ten aspekt na 7,8 pkt. Wskaźnikiem było nasycenie rynku firmami konkurencyjnymi, gdzie 0 oznacza brak konkurencji, a 10 – praktycznie wszystkie firmy konkurencyjne są obecne w lokalizacji.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.249.234
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.