PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Inteligentne telewizory wysyłają dane m.in. Netfliksowi i Facebookowi

Inteligentne telewizory wysyłają dane m.in. Netfliksowi i Facebookowi
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 18 wrz 2019 09:41

Badacze z amerykańskiej uczelni Northeastern University i brytyjskiego Imperial College London odkryli, że wiele inteligentnych telewizorów w tym Samsunga i LG wysyła dane użytkowników m.in. Netfliksowi, Google'owi, Facebookowi oraz reklamodawcom - informuje w środę dziennik "Financial Times". Informacje są często pobierane i wysyłane nawet jak urządzenia są nieaktywne.

Chodzi o takie informacje jak adresy IP i lokalizacje urządzeń. Dane zbierają też urządzenia do strumieniowania treści wideo np. Roku i FireTV. 

Dane były też wysyłane niezależnie od tego czy użytkownik urządzenia miał założone konto na Netfliksie - relacjonuje "FT". Badacze odkryli również, że urządzenia Internetu Rzeczy (IoT) takie jak inteligentne głośniki czy kamery również zbierały informacje i przekazywały je podmiotom trzecim takim jak Spotify czy Microsoft. Zdaniem "FT" wyniki tych analiz potwierdzają dotychczasowe obawy o zachowanie prywatności w obliczu rosnącej liczby urządzeń podłączonych do internetu, które zalewają mieszkania.

W innym badaniu przeprowadzonym przez Uniwersytet Princeton naukowcy odkryli, że niektóre aplikacje wspierane przez Roku i FireTV wysyłały dane identyfikujące użytkowników do takich odbiorców jak Google.

W samych Stanach Zjednoczonych pod koniec 2018 roku do internetu podłączonych było prawie 68 proc. urządzeń telewizyjnych. W tej sumie znalazły się nie tylko inteligentne telewizory, ale również produkty do strumieniowania wideo takie jak Roku czy Apple TV - wynika z raportu Nielsena z marca br. Dziesiątki milionów egzemplarzy analizuje oglądane treści i na tej podstawie dostosowuje np. reklamy lub proponuje do obejrzenia treści.

W badaniu Northeastern University sprawdzono 81 różnych urządzeń, zarówno z USA jak i Wielkiej Brytanii. Był to do tej pory największy tego typu eksperyment i ujawnił "znaczne przypadki narażenia informacji". Dane użytkowników najczęściej trafiały do: Amazona, Google'a, firmy Akamai i Microsoftu ponieważ są one dostawcami rozwiązań chmurowych dla inteligentnych urządzeń. Przesyłane treści były w większości szyfrowane, co utrudniło naukowcom ich dokładną identyfikację. Badacz z Imperial College Hamed Haddadi zwraca jednak uwagę, że niektóre urządzenia mają możliwość przesyłania pewnych obrazów. 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.216.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.