PARTNERZY PORTALU


Mobilne sklepy podbijają świat handlu

  • Autor: Puls Biznesu
  • Dodano: 08 maj 2014 08:36

Rosnące możliwości technologiczne urządzeń mobilnych i styl życia wpływają na zmiany zachowań konsumentów. W USA coraz więcej osób robi zakupy już nie tylko przez internet, ale przez telefon czy tablet. W Polsce widać też podobne trendy. Badania wskazują, że z mobilnych zakupów skorzystało już 1,4 mln osób - podaje Puls Biznesu.

  • Autor: Puls Biznesu
  • Dodano: 08 maj 2014 08:36
Według ostatnich szacunków 45 proc. Polaków ma smartfona, a za rok odsetek ten ma wzrosnąć do 60 proc. Według szacunków, że w tym roku 90 proc. powierzchni kraju będzie pokryte szerokopasmowym dostępem do internetu mobilnego.

Polacy zaczęli ufać technologiom mobilnym także w kontekście finansowym, co przekłada się na popularyzację zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych.

Rząd chiński już wprowadził ograniczenia w płatnościach mobilnych dokonywanych przez internet, obawiając się deregulacji rynku. Eksperci twierdzą, że dla e-konsumentów nie ma większego znaczenia to, którego urządzenia używają, dokonując zakupów, bo liczy się końcowa satysfakcja z zakupów.

W Polsce problemem wciąż jest to, że często systemy płatności, na których bazują e-sklepy, nie mają swoich wersji mobilnych. Choć coraz więcej firm decyduje się na takie rozwiązanie. Eksperci uważają, że z taką decyzją należy się spieszyć, żeby nie zostać w tyle za konkurencją.

Statystyki pokazują, że e-klienci za pośrednictwem urządzeń mobilnych kupują najczęściej muzykę, filmy, artykuły spożywcze, ubrania, buty, sprzęt RTV i AGD oraz usługi z kategorii „podróże", czyli np. rezerwują bilety lotnicze - czytamy w Pulsie Biznesu.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.247.75
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!