European Start-up Days to wydarzenie łączące start-upy i korporacje oraz organizacje wsparcia biznesu. Celem imprezy jest integracja środowiska młodych przedsiębiorców z ekspertami, prezesami dużych spółek, inwestorami i odnoszącymi sukcesy biznesmenami, którzy są obecni na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

- Zależy nam na tym, aby wydarzenie start-upowe, które towarzyszy Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu, było jak najbardziej efektywne i dawało realne korzyści i kontakty. Zaczynałem biznes 20 lat temu i wiem, jakim wyzwaniem jest dotarcie do największych klientów. Mam nadzieję, że to wydarzenie wam to ułatwi i pomoże wypromować projekty - mówił Wojciech Kuśpik, prezes PTWP SA, inicjator Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

- Bardzo nam na was zależy. Na waszym myśleniu o gospodarce przyszłości. Zależy nam, żeby wcielać wasze pomysły w życie i by zadziwiać nimi świat. Patrzę na różne części świata, szczególnie Dolinę Krzemową. Właśnie tam wielu Polaków realizuje swoje marzenia. Wydaje mi się, że krok po kroku, rok po roku, my również będziemy mogli się pochwalić ciekawymi realizacjami, które będą efektem fuzji dużego biznesu z wami - mniejszymi, ale już wiele znaczącymi firmami - powiedział Marcin Krupa, prezydent Katowic.

W tym roku po raz czwarty w ramach ESD organizowany jest konkurs dla start-upów. Do rywalizacji przystąpiła rekordowa liczba - blisko 300 - start-upów z kilku kontynentów. Najlepsza 18 miała okazję zaprezentować się podczas wydarzenia. Spośród nich jury wybrało 6 najlepszych.

- Swoją przygodę z biznesem zaczynaliśmy kilka lat temu, zakładając ING Księgowość. Byliśmy bardzo innowacyjni - jako pierwsi wprowadziliśmy księgowość bez papieru. Mieliśmy ułatwiony dostęp do kapitału. Prościej było nam przejść z fazy start-up do scale-up. W tej chwili prowadzimy księgi rachunkowe blisko 500 firm - powiedział Artur Kuczera, dyrektor ds. rozwoju usług bankowych w ING Banku Śląskim. - Podatki, payroll, księgowość to ostatnie rzeczy, o których myśli start-upowiec. Chcemy wam pomóc i zwycięzców obejmiemy roczną opieką - dodaje.

Za duży potencjał skalowalności biznesu

Zwycięzcą w kategorii zarządzanie, analityka, ICT, cyberbezpieczeństwo, logistyka, HR została firma ProperGate, która została doceniona za pomysł oparty na pogłębionej analizie rynku i potrzebach jego uczestników oraz za duży potencjał skalowalności biznesu. Doceniony również został dynamiczny zespół.

Firma opracowała oprogramowanie w formie aplikacji webowej do zarządzania logistyką na dużych budowach kubaturowych, skierowane do inwestorów i generalnych wykonawców, którym zależy na optymalizacji kosztów projektu, eliminacji marnotrawstwa czasu i większej wydajności logistyki. ProperGate digitalizuje zamawianie dostaw i monitorowanie materiałów na placach budowy w zatłoczonych centrach miast, daje też narzędzie koordynatorowi logistyki i podwykonawcom: zapewnia dostarczenie, rozładunek i dostęp do materiałów w oczekiwanym miejscu i porze.

Handel, customer experience, e-commerce, fintech, edutech, gaming, sport, przemysł czasu wolnego to kategoria, w której zwycięzcą została firma Salesbook. Spółka została doceniona za rozwiązania procesowe w znacznym stopniu wpływające na poprawę efektywności działania sprzedawców poprzez pełną automatyzację raportowania oraz analizę reakcji klienta na przesłaną ofertę. Jury zwróciło także uwagę na ciekawe portfolio wdrożeń rynkowych.

To aplikacja sprzedażowa i prezentacyjna dla nowej generacji handlowców mobilnych, których zadaniem jest dotarcie do klienta, analiza jego potrzeb oraz zaprezentowanie i konfiguracja produktu. Salesbook otwiera nowe możliwości wpływu na skuteczność rozmowy handlowej, analizuje jej jakość, umożliwiając zarazem zaawansowaną analitykę, pozwalającą na określenie najbardziej optymalnej ścieżki sprzedaży. Start-up zrealizował już wdrożenia dla takich marek jak Prudential, Mercedes, BMW, Innogy, Fortum, Axpo.

Zobacz wszystkich laureatów konkursu Start-Up Challenge