PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


PropTech Festival 2020: Polska cyfrowym sercem Europy?

PropTech Festival 2020: Polska cyfrowym sercem Europy?
Tomasz Buda, menedżer ds. innowacji w firmie doradczej Savills i juror konkursu PropTech Festival 2020
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 sie 2020 10:41

Google i Microsoft zainwestują w Polsce 3 mld dolarów. Rozwój rynku e-commerce przyspieszył w trakcie pandemii o kilka lat. Coraz więcej Polaków pracuje zdalnie generując codziennie olbrzymią ilość danych. Czy na cyfrowej rewolucji ma szansę skorzystać rynek nieruchomości komercyjnych? O to zapytaliśmy Tomasza Budę, menedżera ds. innowacji w firmie doradczej Savills i jurora konkursu PropTech Festival 2020.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 sie 2020 10:41

Na rynku nieruchomości nowe technologie kojarzone są przede wszystkim z rozwiązaniami proptechowymi stosowanymi w projektach biurowych. Od czasu wybuchu epidemii Covid-19 wzrosła liczba osób pracujących zdalnie, co dla wielu firm oznaczało potrzebę natychmiastowego wdrożenia technologicznych innowacji, często dopiero po raz pierwszy.

ZOBACZ TOP 15 W PROPTECH FESTIVAL 2020 I ODDAJ GŁOS!

- Popularyzacja pracy z domu zrodziła pytania o przyszłość sektora biurowego. I z pewnością można mówić o końcu tradycyjnego modelu pracy, ale nie w sensie rezygnacji z pracy z biura, ale w rozumieniu końca ery biura analogowego, w którym nie zastosowano rozwiązań cyfrowych. Nowoczesne technologie są dziś niezbędnym elementem środowiska pracy. Covid-19 sprawił, że rynek nieruchomości, który dotychczas konsekwentnie kroczył w kierunku cyfryzacji, zaczął tam biec – zaznacza ekspert Savills.

W trakcie lockdown’u nie tylko pracowaliśmy zdalnie, ale i częściej robiliśmy zakupy na odległość. Według analiz Santander Bank Polska, w wyniku pandemii, polski rynek e-commerce przeskoczył siedem lat w zaledwie siedem tygodni. Tyle dokładnie zajęło nam zwiększenie udziału sprzedaży internetowej w handlu detalicznym (z ok. 5,5 proc. do blisko 12 proc.). Analogiczny wzrost w Stanach Zjednoczonych zajął niemal 7 lat. Pomimo, że wraz z odmrażaniem tradycyjnego handlu udział handlu internetowego zaczął się zmniejszać, to nadal jest on wyższy, niż przed pandemią.

Rozwój sklepów internetowych i popularyzacja strategii omnichannel stymulują popyt na powierzchnie magazynowe. Sam tylko Amazon posiada w Polsce aż dziewięć magazynów o łącznej powierzchni ponad 1 mln mkw., a zgodnie z danymi Savills w trakcie drugiego kwartału 2020 r. wynajęto w Polsce więcej powierzchni magazynowej, niż na początku roku, kiedy światowa pandemia Covid-19 nie była jeszcze w Europie tak odczuwalna.

Zarówno praca biurowa jak i zakupy online zwiększają konieczność budowania adekwatnej infrastruktury informatycznej, mogącej sprostać rosnącym, chmurowym wymaganiom. Według badania Gemius/BPI w Polsce jest ok. 27 mln aktywnych internautów, którzy dziennie spędzają w sieci ok. 2 godzin. Polska w tej chwili, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, jawi się jako miejsce naturalnej ekspansji dla gigantów technologicznych z Doliny Krzemowej, co tylko potwierdzają ostatnie inwestycje Microsoftu czy Google w naszym kraju.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!