PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Samsung może porzucić własne aplikacje na rzecz usług Google'a

Samsung może porzucić własne aplikacje na rzecz usług Google'a
shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 29 lip 2020 13:27

Samsung Electronics rozważa rezygnację z umieszczania własnych aplikacji, m.in. sklepu Galaxy Apps Store i wirtualnego asystenta Bixby, na smartfonach z Androidem. Miałoby to być częścią nowej umowy o dzieleniu przychodów z firmą Google - donoszą światowe media.

Jako pierwsza o rozmowach w sprawie potencjalnej nowej umowy pomiędzy koncernami z Korei Południowej i Stanów Zjednoczonych poinformowała agencja Bloomberga. Reuters dotarł natomiast do wewnętrznej korespondencji, zgodnie z którą Google (Alphabet) złożyło producentowi smartfonów Galaxy korzystniejszą niż w poprzednich latach propozycję dotyczącą udziału w przychodach z reklam w swoich aplikacjach.

Warunkiem porozumienia ma być rezygnacja przez Samsunga z preinstalowania i wspierania własnego oprogramowania na telefony, w szczególności z firmowego sklepu i asystenta głosowego. W ich miejsce domyślną pozycję na urządzeniach największego dostawcy smartfonów na świecie miałyby zajmować usługi giganta z Mountain View, m.in. sklep Google Play, Asystent Google oraz przeglądarka Chrome.

Firmy starają się uzgodnić warunki potencjalnej umowy do piątku - twierdzi zbliżone do sprawy źródło agencji Reutera.

Google od lat stara się przekonać Samsunga, by zrezygnował ze wspierania własnych aplikacji i zamiast tego mocniej wyeksponował programy dostawcy systemu Android - twierdzi inny zastrzegający anonimowość informator Reutera, w przeszłości zbliżony do rozmów między firmami. Mimo tych starań producent elektroniki z Korei Południowej nadal domyślnie oferuje użytkownikom własne usługi, mimo mniejszej popularności wśród użytkowników zapewniające mu marże i większy udział w przychodach z reklam.

W odpowiedzi na zapytania mediów Samsung zapewnił, że kontynuuje wspieranie własnych usług, zarazem jednak "ściśle współpracuje z Google'em i innymi partnerami, by zapewniać jak najlepsze doświadczenie użytkowania telefonu".

Koncern Google wystosował oświadczenie, zgodnie z którym firma regularnie anganżuje się w dyskusje z partnerami dotyczące poprawy doświadczenia użytkowników, zastrzegając, iż Samsung ma pełne prawo do prowadzenia własnego sklepu z aplikacjami oraz cyfrowego asystenta glosowego.

W ocenie obserwatorów rynku oprócz korzystniejszych warunków zaproponowanych przez Google'a istotny wpływ na ewentualną zmianę strategii Samsunga ma wywierać spadek popytu na nowe smartfony, dodatkowo pogłębiany w związku z globalnym kryzysem gospodarczym wywołanym pandemią COVID-19. Na całym świecie firmy z różnych branży poszukują obecnie oszczędności mających pomóc w przeczekaniu trudnego okresu. Analitycy spodziewają się przy tym, iż mimo pandemii Samsung wykaże zadowalające wyniki za drugi kwartał br.

 

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.55.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!