Technologia, która wspiera omnichannel


Sprzedaż wielokanałowa – to niewątpliwie hasło mijającego roku i wizja biznesu na kolejne miesiące. Umożliwia klientowi zamawianie i odbieranie towaru kiedy, gdzie i jak chce. Lockdowny i przyspieszona digitalizacja procesu zakupowego spowodowały, że e-commerce przeżywa obecnie swój dynamiczny wzrost. To z kolei oznacza konieczność sprawnego zarządzania towarem, procesem alokacji i replenishmentu. W tym miejscu odnajduje swoje zastosowanie technologie, w tym RFID, która automatyzuje proces inwentaryzacji, dostaw, wysyłki, zarządzania zwrotami oraz zwiększa komfort zakupowy klientów.
Jaka jest zasada działania technologii RFID w retailu?
Marek Kwiatkowski, dyrektor handlowy Sescom: RFID to zdalna identyfikacja przedmiotów. Mówi się, że tagi RFID to tzw. metka XXI wieku. Najczęściej na zestaw RFID składa się nadajnik fal radiowych tzw. skaner RFID, wyposażony w software, który emituje sygnał radiowy o określonej częstotliwości oraz po drugiej stronie – odbiornik, czyli pasywne tagi RFID. Tag może mieć najróżniejszy kształt, najczęściej wykorzystywana jest papierowa lub materiałowa metka, jak ta z instrukcją prania lecz nieco sztywniejsza, posiadająca część metaliczną, bo we wnętrzu umieszczona jest antena. Występują też tagi używane w odzieży, które są np. nitką wszytą w ubranie. Jest to rzadsze rozwiązanie, ale podejrzewam, że w przyszłości stanie się standardem w branży odzieżowej. Zasada działania technologii, w uproszczeniu polega na odczycie chipa przez wiązkę radiową, którą rozsiewa po pomieszczeniu skaner. Co ciekawe chip w jednym ubraniu potrafi być odczytany 150 razy w ciągu 1 sekundy. RFID ma głównie zastosowanie w dwóch obszarach: w sieciach gdzie szybko rotują towary, jest duża masa towarowa i na przeciwwadze – tam gdzie są drogie produkty. Pozwala to na lepsze zabezpieczenie drogiego asortymentu, i częstą obserwację jego położenie, w czasie rzeczywistym.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.