PARTNERZY PORTALU


Technologia, która wspiera omnichannel

Technologia, która wspiera omnichannel
RFID
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 sty 2021 15:44

Sprzedaż wielokanałowa – to niewątpliwie hasło mijającego roku i wizja biznesu na kolejne miesiące. Umożliwia klientowi zamawianie i odbieranie towaru kiedy, gdzie 
i jak chce. Lockdowny i przyspieszona digitalizacja procesu zakupowego spowodowały, że 
e-commerce przeżywa obecnie swój dynamiczny wzrost. To z kolei oznacza konieczność sprawnego zarządzania towarem, procesem alokacji i replenishmentu. W tym miejscu odnajduje swoje zastosowanie technologie, w tym RFID, która automatyzuje proces inwentaryzacji, dostaw, wysyłki, zarządzania zwrotami oraz zwiększa komfort zakupowy klientów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 sty 2021 15:44

Jaka jest zasada działania technologii RFID w retailu?


Marek Kwiatkowski, dyrektor handlowy Sescom: RFID to zdalna identyfikacja przedmiotów. Mówi się, że tagi RFID to tzw. metka XXI wieku. Najczęściej na zestaw RFID składa się nadajnik fal radiowych tzw. skaner RFID, wyposażony w software, który emituje sygnał radiowy o określonej częstotliwości oraz po drugiej stronie – odbiornik, czyli pasywne tagi RFID. Tag może mieć najróżniejszy kształt, najczęściej wykorzystywana jest  papierowa lub materiałowa metka, jak ta z instrukcją prania lecz nieco sztywniejsza, posiadająca część metaliczną, bo we wnętrzu umieszczona jest antena. Występują też tagi używane w odzieży, które są np. nitką wszytą 
w ubranie. Jest to rzadsze rozwiązanie, ale podejrzewam, że w przyszłości stanie się standardem w branży odzieżowej. Zasada działania technologii, w uproszczeniu polega na odczycie chipa przez wiązkę radiową, którą rozsiewa po pomieszczeniu skaner. Co ciekawe chip w jednym ubraniu potrafi być odczytany 150 razy w ciągu 1 sekundy. RFID ma głównie zastosowanie w dwóch obszarach: w sieciach gdzie szybko rotują towary, jest duża masa towarowa i na przeciwwadze – tam gdzie są drogie produkty. Pozwala to na lepsze zabezpieczenie drogiego asortymentu, i częstą obserwację jego położenie, w czasie rzeczywistym.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.210.116.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!