Trendy przyszłości w branży retail. Jak reagować na zmiany?


E-commerce w Polsce znacząco przyspieszył. Postępująca digitalizacja wymaga od handlu błyskawicznego dostosowania się do nowej rzeczywistości, co wiąże się ze zmianami technologicznymi, ale nie tylko. Nawyki zakupowe Polaków zmieniają się, a handel jest pod coraz większą presją nowych oczekiwań swoich klientów. - Retail się zmienia, a my wspieramy te zmiany – mówi dla PropertyNews.pl Marek Kwiatkowski, dyrektor handlowy w Sescom. - Customer experience w wydaniu 2021 to jedno z haseł przewodnich dla rynku Facility Management.
Utrzymanie konkurencyjnej pozycji na rynku retail zależy, m.in. od zrozumienia trendów i odpowiedniego reagowania z nastawieniem na zwiększanie efektywności, a nie szybkie cięcie kosztów, bez względu na konsekwencje długoterminowe – takie działania mogą być zgubne. Od czego zacząć więc projektowanie nowych usług Facility Management, by szybko reagować na zmiany?
Marek Kwiatkowski: Rynek zmierza w stronę płynnego, multikanałowego doświadczenia, sklepów autonomicznych, monitoringu procesów w czasie rzeczywistym, przewidywania awarii zamiast reagowania na te, które już wystąpiły, coraz szybszych dostaw z lokalnych magazynów, rosnącej efektywności – w tym efektywności energetycznej. Klienci zmienili nawyki zakupowe, rytm i formę robienia zakupów, wybierają inne niż jeszcze rok temu formy dostaw – mam tu na myśli zwiększone zainteresowanie zakupami z dostawą do domu lub odbiorem osobistym zakupów zamówionych on-line. Te zmiany są nie do zatrzymania, będą postępować. Pierwsze przyspieszenie zmian widać było po ograniczeniu handlu w niedziele, ale to pandemia zdecydowanie popchnęła nas naprzód. Warto zauważyć, że mimo istotnego wzrostu handlu w sieci, klient nadal chce i potrzebuje odwiedzania sklepów w realu. Lubimy mieć „wybór”: kupić on-line, czy iść do sklepu. Forma osobistych odwiedzin w np. galeriach handlowych nabrała nowego znaczenia: są bardziej doceniane i wyczekiwane. Wyzwaniem jest zwiększanie efektywności biznesu przy jednoczesnym zapewnieniu konsumentowi pozytywnych doświadczeń zakupowych. Customer experience w wydaniu 2021 to jedno z haseł przewodnich dla rynku Facility Management: zakupy mają być komfortowe, bezpieczne, szybkie, dopasowane do potrzeb, z dużym wachlarzem wyboru produktów, świetną i kompetentną obsługą, najlepiej kilkoma opcjami płatności i dostaw.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.