PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


CPK planuje budowę drugiego tunelu pod Łodzią

CPK planuje budowę drugiego tunelu pod Łodzią
fot. Unsplash
  • Autor: PAP
  • Dodano: 14 wrz 2020 12:33

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) planuje budowę drugiego tunelu pod Łodzią, którym kursować będą pociągi dalekobieżne dużych prędkości. To trasa z Warszawy przez CPK do dworca Łódź Fabryczna i dalej w stronę Wrocławia i Poznania – powiedział rzecznik CPK Konrad Majszyk.

Obecnie pod Łodzią PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) budują tunel prowadzący z Dworca Kaliskiego na Dworzec Fabryczny. Ma to ułatwić kolejową komunikację aglomeracyjną i pasażerską między miastami oraz umożliwić szybsze podróżowanie przez Łódź.

Inna będzie funkcja drugiego łódzkiego tunelu kolejowego, który zamierza budować spółka Centralny Port Komunikacyjny.

"Nasz tunel będzie obsługiwał pociągi dużych prędkości, które w rejonie Łodzi zatrzymywać się będą tylko na Dworcu Fabrycznym. To tunel dalekobieżny, w przyszłości kluczowy element trasy między Łodzią i Warszawą, po której pociągi będą jeździły z prędkością do 250 kilometrów na godzinę, zapewniając czas przejazdu między Warszawą i Łodzią w ok. 45 minut" - wyjaśnił rzecznik CPK Konrad Majszyk.

Dodał, że linia Warszawa - CPK - Łódź będzie stanowić kręgosłup planowanego systemu kolei dużych prędkości i jest bardzo ważna, bo włączy Centralny Port Komunikacyjny w sieć połączeń dalekobieżnych Polski. Spółka przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy koncepcji programowo-przestrzennej i projektu budowlanego tunelu.

"To będzie element szybkiej trasy planowanej ze stolicy przez CPK do Łodzi i dalej do Wrocławia"- mówił PAP rzecznik CPK i akcentuje konieczność współpracy przy budowie tunelu z PKP PLK.

"Ta współpraca jest potrzebna, dlatego, że spółka PKP PLK przed laty opracowywała koncepcję tzw. Y (igreka - PAP), nazwanego tak od kształtu linii dla szybkich kolei Warszawa - Łódź - Poznań - Wrocław" - mówił Majszyk.

"Część dokumentacji jest już opracowana i wciąż aktualna, np. studium wykonalności, decyzja środowiskowa, która jest nam teraz potrzebna. Chcielibyśmy z tych gotowych materiałów skorzystać, dokonując aktualizacji na potrzeby naszego projektu" - tłumaczył.

"Ostatnie publiczne wypowiedzi przedstawicieli zarządu PKP PLK wskazują, że nasza współpraca idzie w dobrym kierunku i że jesteśmy coraz bliżej podpisania porozumienia w tej sprawie. Liczymy na dobrą wolę ze strony PKP PLK i chęć współdziałania dla niezbędnych inwestycji kolejowych w Polsce" - powiedział PAP rzecznik CPK dodając, że współdziałanie obydwu spółek, w przypadku budowy drugiego tunelu pod Łodzią, to oszczędność czasu i pieniędzy.

Jeśli firmy dogadają się, budowa tunelu CPK mogłaby rozpocząć się w roku 2023, a przed końcem 2027 roku łódzki tunel dalekobieżny byłby gotowy. Szacowany wstępnie koszt budowy kolejowego odcinka Warszawa - CPK - Łódź wynosi ponad 8 mld złotych


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.94.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!