Miastotwórczość, różnorodność i społeczny kontekst – to kryteria udanej rewitalizacji
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca. Małe projekty budują niepowtarzalny klimat miasta. Duże, swoją siłą rażenia, informują świat, że miasto jest fajne, a rewitalizacja się opłaca. Jak remontować miasta? O przepisie na rewitalizację z sukcesem rozmawiali 6 lutego uczestnicy 4 Design Days.
Czy można sformułować kryteria udanej rewitalizacji? Przykłady wielu świetnych projektów rewitalizacyjnych w Polsce wskazują, że z pewnością kluczem jest jej dopasowanie do całości miasta.
- Podstawowym kryterium dobrej rewitalizacji jest jej miastotwórczość – mówił w trakcie 4 Design Days Jan Belina-Brzozowski, architekt, BBGK Architekci. - To co rewitalizujemy, musi być dopasowane do miasta, nie „rozsadzać go”. Po drugie, przestrzeń powinna być projektowana nie dla gości z zewnątrz, ale musi odpowiadać na potrzeby społeczności. Trzecim kryterium jest różnorodność - pod względem funkcjonalności, ale i charakteru przestrzeni, tak aby miejsce oferowało całe bogactwo usług. Kolejne kryteria są związane ze środowiskiem: budowanie w sposób zrównoważony oraz mobilność – ułatwianie dostępu do publicznej komunikacji, ale też chociażby do rowerów, niewysuwanie samochodów na pierwszy plan.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (86%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.