PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Opel chce wznowić produkcję silników w katowickiej strefie

Opel chce wznowić produkcję silników w katowickiej strefie
Fot. pixabay
  • Autor: PAP
  • Dodano: 23 lut 2018 15:11

Opel Manufacturing Poland liczy, że  po kilku latach przerwy uda się wrócić do produckji silników. Firma w ostatnich latach prowadziła modernizację swojego zakładu produkcji silników w Tychach,

Tyski zakład, który powstał w końcu lat 90. ub. wieku jako fabryka silników japońskiego Isuzu, to obecnie drugi, obok fabryki samochodów w Gliwicach, polski zakład Opla. Gdy jesienią 2013 r. zakłady w Gliwicach i Tychach łączyły się w jedną spółkę, Opel przewidywał modernizację i rozwój tyskiej fabryki silników. Ubiegłoroczne przejęcie Opla przez francuski koncern motoryzacyjny wywołało pytania o plany nowego właściciela wobec zakładu w Tychach, które nie zostały dotąd ogłoszone.

- Przyszłość zakładu w Tychach wydaje mi się na dany moment spokojna i raczej pewna. Oczywiście żadnego zobowiązania tutaj nie mogę podjąć i przekazać, dlatego, że w niedalekiej przyszłości powinno nastąpić bardziej kompleksowe ogłoszenie (strategii PSA wobec Opla - PAP), nie tylko o Tychach - powiedział w piątek dziennikarzom w Tychach dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland Andrzej Korpak.

W Tychach działa zatrudniające ok. 120 osób Centrum Usług Wspólnych Opla, jednak pracownicy produkcyjni tyskiego zakładu zostali przeniesieni do fabryki samochodów w Gliwicach. Sam zakład był natomiast modernizowany pod kątem produkcji nowego silnika.

- Nie jest dla nikogo tajemnicą, że od trzech lat prowadzimy modernizację tego zakładu, podobnie jak nie jest tajemnicą, że modernizują się wszystkie zakłady produkujące silniki samochodowe, ponieważ nowe normy wymuszają pełną modernizację (...). Zrobiliśmy w Tychach pewne modernizacje, jeszcze tam trwają prace - to wszystko ma swój cel - mówił Korpak, zaznaczając, że zdradzanie konkretnych planów wobec tyskiego zakładu byłoby przedwczesne i niezgodne z regułami korporacyjnymi.

- Jesteśmy teraz po okresie transformacji z Opla amerykańskiego na Opla francuskiego, w związku z czym porządkujemy wszystkie sprawy, dostosowujemy się do wymagań nowego właściciela - kiedy to wszystko będzie zrealizowane, a już jesteśmy na ostatniej prostej, wtedy znowu będziemy trochę bardziej komunikatywni - zapewnił dyrektor. Podkreślił, że zakłady w Tychach i Gliwicach należy postrzegać w kontekście strategii całego koncernu PSA.

- Walczymy ze wszystkich sił, żeby nasze oba zakłady były konkurencyjne, bo to jest jedyny wymóg, żebyśmy przetrwali. Ale z tą załogą i takimi listami intencyjnymi jak dzisiaj (ws. kształcenia kadr - PAP) szansa wzrasta (...). Warunek nowego modelu w każdym zakładzie jest jeden: trzeba być konkurencyjnym kosztowo - kto robi taniej, lepiej, jakościowo wydajniej - ten ma szansę. To proste zasady, ale realne; dla nas dobre, bo my zawsze byliśmy dobrzy - zarówno w Tychach, jak i w Gliwicach, zawsze wszystkie nasze mierniki należały do najlepszych w koncernie - powiedział dyrektor.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.144.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!