PARTNERZY PORTALU


PAIiIZ chce przyciągnąć inwestorów do Polski wschodniej

  • Autor: PAP
  • Dodano: 03 wrz 2012 19:33

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych wyda do 2015 r. 86 mln zł na zachęcanie do inwestowania m.in. w Polsce wschodniej - poinformował prezes Agencji Sławomir Majman. Rusza kampania "Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce wschodniej".

Szef PAIiIZ zapowiedział na konferencji międzynarodową kampanię medialną, zachęcającą do rozpoczęcia działalności biznesowej w Polsce wschodniej. Nowa kampania skierowana jest przede wszystkim do kadry zarządzającej. Ma zwiększyć napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do tego regionu, a także zainteresować krajowe firmy inwestycjami w Polsce wschodniej. Pomysłodawcy akcji liczą też na pobudzenie eksportu produktów i usług oraz rozwój turystyki biznesowej.

Kampania reklamowa będzie prowadzona w Polsce oraz w państwach Unii Europejskiej, a także w USA, Rosji, Chinach, Korei, Indiach oraz krajach Zatoki Perskiej. Za sektory strategiczne Polski wschodniej uznano: spożywczy, drzewny i meblarski, jachtowy, lotniczy, chemiczny, maszynowy, odnawialne źródła energii oraz turystykę biznesową. Reklamy ukażą się m.in. w sieci CNN.

Promocja regionów wschodnich prowadzona jest przez PAIiIZ od dwóch lat jako część programu wspierającego inwestowanie w Polsce. W tym czasie zorganizowano 81 akcji promocyjnych, głównie poprzez udział w targach i misjach wyjazdowych.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"W wyniku tego od roku 2009 ulokowano w Polsce wschodniej 21 inwestycji, powstało 3500 nowych miejsc pracy" - poinformował Majman. Powołując się na dane ONZ, szef PAIiIZ przypomniał, że w 2011 r. roku Polska osiągnęła wzrost wartości inwestycji zagranicznych o 67 proc., przy średniej europejskiej na poziomie 17 proc.

Dyrektor departamentu rozwoju regionalnego PAIiIZ Agnieszka Wojnarowska powiedziała, że zaobserwowano w efekcie niewielki wzrost liczby osób postrzegających Polskę wschodnią jako atrakcyjne miejsce do prowadzenia biznesu.

Twórcy rozpoczynającej się kampanii reklamowej potencjalnemu inwestorowi zadają za pośrednictwem jego dziecka, teścia i psychoanalityka jedno pytanie: "Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce wschodniej". "Pytanie zadane w ten sposób pozostawia dobry wydźwięk; jeszcze nie jest za późno, jeszcze możesz to zrobić" - wyjaśnił autor strategii, Jacek Sadowski z Agencji Demo Effective Launching, która wygrała konkurs.

W konkursie na opracowanie strategii kampanii promocyjnej Polski wschodniej wpłynęło 11 wniosków. Wybrano propozycję Demo Effective Launching, której oferta była najtańsza (298 tys. zł). Najdroższa opiewała na 2 mln 320 tys. zł brutto.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.55.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!